Aktualizacja
12-11-2021Wszelkie zmiany dotyczące forum będą ogłaszane przez Administrację w tym temacie.
Aktualizacja
13-11-2021Wczoraj, tj. 12 listopada, forum zostało otworzone i w całości Wam udostępnione – jako administrację niezmiernie nas cieszy, że po czasie spędzonym nad jego budową, wreszcie do tego doszło. Chcielibyśmy zaznaczyć, że nie tylko ucieszyło nas Wasze zainteresowanie, ale również pozytywnie nas zaskoczyliście tak szybkim zmobilizowaniem się do tworzenia postaci!
Co więcej, pragniemy Was poinformować, że statystyki uległy zmianie: w zależnościach między atrybutami, dokładniej w szybkości, usunięta została zależność wymagająca odjęcia dziesięciu punktów. Zapis ten brzmi teraz następująco:
wartość tego atrybutu nie może przekroczyć sumy siły i wytrzymałości
Ponadto za uzupełnienie: Karty Postaci, Informatora, Profilu, Chronologii, Relacji
Czeka Was dodatkowa niespodzianka w postaci 25 PO. Zgłosić się po nią będzie można w zamówieniach. Przypominamy również o odebraniu odznaki Gang Świeżaków (po uzyskaniu akceptacji pod KP), która dostępna będzie dla użytkowników zarejestrowanych w przeciągu dwóch tygodni od startu forum, a dzięki której uzyskacie nie tylko ikonkę w profilu, ale też dodatkowe 2 PO!
Aktualizacja
15-11-2021Wczoraj, tj. 12 listopada, forum zostało otworzone i w całości Wam udostępnione – jako administrację niezmiernie nas cieszy, że po czasie spędzonym nad jego budową, wreszcie do tego doszło. Chcielibyśmy zaznaczyć, że nie tylko ucieszyło nas Wasze zainteresowanie, ale również pozytywnie nas zaskoczyliście tak szybkim zmobilizowaniem się do tworzenia postaci!
Co więcej, pragniemy Was poinformować, że statystyki uległy zmianie: w zależnościach między atrybutami, dokładniej w szybkości, usunięta została zależność wymagająca odjęcia dziesięciu punktów. Zapis ten brzmi teraz następująco:
Prowadzenie wątków między graczami również jest nagradzane punktami. Aktualnie w przypadku postów fabularnych teraźniejszych, jeden post równa się jednemu punktowi – te naliczają się automatycznie. Jeśli zaś chodzi o retrospekcje, ma się to następująco:Gdzie maksymalna liczba możliwych retrospekcji do rozliczenia na miesiąc to 3. Po skończonym wątku po punkty należy zgłosić się w zamówieniach.
- retrospekcja z minimum 5 postów na osobę – 3 punkty ogólne
Informacja o retrospekcjach zawarta została również w regulaminie jako punkt 5 w części Regulamin Postaci:
Osobom, które już rozpoczęły wątki fabularne, punkty za każdy post zostały dopisane ręcznie.Dodatkowo do użytku graczy stworzony został dział Retrospekcje, w którym istnieje możliwość rozgrywania wątków z przeszłości postaci. Każdy gracz ma możliwość w ciągu jednego miesiąca zgłoszenia 3 wątków w retrospekcjach, za które zostaną mu przyznane punkty.
Przypominamy również o evencie, zapisy do którego znaleźć możecie tutaj!
Aktualizacja
23-11-2021W związku z przeprowadzaniem ukrytych zakupów punktów, zostaje wprowadzona zmiana dotycząca transakcji. Od dnia dzisiejszego wszelkie zakupy punktów statystyk i umiejętności będą przeprowadzane poprzez umieszczenie nowej wiadomości w temacie informatora postaci, która dokonuje zakupu. Należy też pamiętać, aby swoje transakcje ukrywać za pomocą komendy hide.
Tym samym zmianie uległ temat Sklepik Mistrza Gry, w którym pojawił się dodatkowy zapis:
W przypadku kiedy nie posiadamy wykupionej umiejętności (jak na przykład Blood Art demonów) zapisujemy w informatorze literę „E” oznaczającą brak żadnego poziomu. Zakupów dokonujemy poprzez dodanie nowego posta w swoim informatorze, a jego treści umieszczenia w opcji hide.
Informatory zostaną odblokowane dzisiaj w nocy.
Aktualizacja
28-11-2021Tak jak zostało Wam to już zapowiedziane na naszym serwerze, zmianie uległ temat z rzutami kostek. Możliwość rzutów rozszerzona została o rzuty po napisaniu posta oraz objaśnione zostało, jak z tych rzutów korzystać.
Objaśnione także zostało korzystanie z kruków Kasugai – przypominamy, że są one do użytku wyłącznie dla Zabójców Demonów. Wraz z tym zmianie uległ opis Zabójców Demonów, a dokładniej wzmianka o wcześniej wspomnianych krukach:
Każdy z zabójców otrzymuje po szkoleniu swojego własnego Kruka Kasugai. Są to zwierzęta, które opanowały ludzką mowę. Ich celem jest przekazywanie informacji między zabójcami, a także otrzymywanie przez nich informacji na temat misji. Każdy Zabójca, razem ze znakiem określającym jego rangę, otrzymuje także ten odpowiadający krukowi Kasugai. Przez większość czasu znak ten jest niewidzialny, a aktywowanie go przywołuje kruka, dzięki czemu można mu przekazać informacje. To oznacza, że można go dowolnie odsyłać i przywoływać. Warto również nadmienić, że jeśli będą obecne przy czymś, co wpływa niekorzystnie na profesję Zabójcy Demonów – mogą informację taką przekazać osobom wyżej położonym, a to skutkować może konsekwencjami dla Zabójcy.
Ponadto do tematu z punktami dodano następującą treść:
- Za napisanie Karty Postaci można uzyskać do 50 PO.
- Punkty uzyskać można również za założenie tematów nieobowiązkowych (więcej na ten temat: tutaj) oraz uzupełnienie profilu. Po punkty należy zgłosić się w zamówieniach.
- Kolejną możliwością jest zbieranie odznak, których spis znaleźć możecie tutaj. Wartość po plusie oznacza liczbę punktów, którą można dostać za odebranie odznaki. Po nie również zgłaszamy się w zamówieniach.
Co więcej, spis NPC Hashira uzupełniony został o informację na temat wieku poszczególnych filarów.
Aktualizacja
03-12-2021Do Sklepiku Mistrza Gry dodany został nowy przedmiot, który pozwoli Wam na pisanie więcej wątków fabularnych niż wskazana w regulaminie bilokacja. Możliwe do wykupienia sloty znajdziecie w kategorii "ogólne"; pierwszy dodatkowy slot będzie kosztował Was 25 PO, natomiast kolejne o 25 PO więcej niż poprzedni.
Przypominamy, że wszelkie transakcje odbywają się pod informatorem postaci, na którą dokonujecie zakupu.
Aktualizacja
03-12-2021>W związku ze zbliżającym się zakończeniem eventu Wszystkie drogi prowadzą do Edo, a także zapewne licznymi ranami, które się z nim wiążą, postanowiliśmy już teraz udostępnić do dyspozycji graczy dwa tematy dotyczące medycyny. Jeden z nich jest czysto opisowym, mającym za zadanie dać ogólne pojęcie tego, jak w czasach Edo wyglądało podejście do kwestii medycyny. Znajduje się on w dziale Realiów i możecie go znaleźć pod tym linkiem. Drugi natomiast, dotyczy kwestii mechanicznych podejmowania na forum leczenia, a także wiążących się z nim rekonwalescencji i możecie go znaleźć pod tym linkiem.
Aktualizacja
10-01-2021Wraz z zakończonym eventem, niemalże mijają nam dwa miesiące od otworzenia forum! Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy brali w nim udział, za zainteresowanie wydarzeniem oraz zaangażowanie. Chcielibyśmy również podziękować za wzięcie udziału w ankiecie dot. przemyśleń na temat eventu — to, co się w niej znalazło, zostanie wzięte pod uwagę przy okazji kolejnych wydarzeń. Dzięki temu mamy nadzieję sprawić, że będzie już tylko lepiej.
Jako że event pozostawił swoje piętno na fabule, tym samym pojawiła się jej aktualizacja, a podziękowania za napisanie jej należą się @Suiren.
UWAGA!!! Punkty za event oraz odznaki zostaną przypisane przez administrację, nie ma potrzeby zgłaszania się po nie w zamówieniach. Obrażenia postaci natomiast użytkownik jest zobowiązany uzupełnić sam.
Pragniemy też poinformować, że styczeń jest miesiącem nadchodzących nieco większych zmian. Jak niektórzy już wiedzą, wczoraj na forum pojawiły się cztery tematy — jednym z nich są zmysły, gdzie szerzej przybliżone zostało ich działanie, rozróżnienie na poziomy oraz słabości.
Kolejny temat to bardziej szczegółowy opis specjalizacji, a co więcej, wraz z nim zapaliło się zielone światło dla grupy Humans, która od teraz również może wykupić jedną z nich. Oznacza to przy tym, że wzór na informator dla ludzi został zmodyfikowany, ale nie wymagamy uzupełniania go na nowo — jeśli ktoś wyrazi chęć zakupienia specjalizacji, administracja doda rubryczkę do informatora odręcznie.
Trzecią nowością jest dokładniejsze określenie ingerencji MG. Razem z nią Wasze rzuty na ocalonych i zabitych mogą mieć nieco większy wpływ na funkcjonowanie postaci — oraz że już od lutego na forum będą pojawiać się misje, w których będzie mogła brać udział każda z grup.
Ostatni, ale równie ważny temat objaśnia podróże, za napisanie którego serdecznie dziękujemy @Suiren. Jesteśmy wdzięczni za każdy Wasz wkład w rozwój forum, czy to poprzez wyciąganie do nas pomocnej dłoni od strony organizacyjnej i fabularnej, czy nawet poprzez samo uczestniczenie w życiu forum.
Z jak największą przyjemnością chcielibyśmy również przedstawić Wam nowych Mistrzów Gry, którzy od teraz także będą sprawować pieczę nad Waszymi wątkami:
Z naszej strony posyłamy jak największe podziękowania za zainteresowanie się wstąpieniem w szeregi MG i chęć przeznaczenia swojego czasu na to, aby urozmaicić rozgrywkę innym graczom.
Kolejne rzeczy, które powinny pojawić się do końca miesiąca:
- Nowe rzeczy ze Sklepiku MG
- Opisy Hashir oraz Kizuki
- Lore Hashir oraz Kizuki
Aktualizacja
01-02-2022W dniu dzisiejszym przychodzimy do was z nową aktualizacją, która wiąże się z wprowadzeniem na forum nowych tematów! Wyglądają one następująco:
- Stworzone zostały Karty NPC dla Hashir oraz Kizuki. Teraz macie możliwość nie tylko poznania statystyk swoich przełożonych/potencjalnych ofiar, ale także przeczytania kilka zdań na temat ich osobowości oraz przeszłości!
- Nadszedł długo wyczekiwany opis treningów, za których wykonywanie będziecie mieli możliwość zdobycia jeszcze więcej PO, które przysłużą się do rośnięcia w siłę! Wszelkie szczegóły znajdziecie w odpowiednim dziale. Poza samym tematem utworzone zostało również specjalne subforum w kategorii "INNE".
- Pojawiły się tematy dla grupy HUMANS, które opisują proces przejścia do jednej z dwóch pozostałych frakcji - Demonów oraz DSów. W wątkach tych znajdziecie wszelkie informacje tyczące się tego co trzeba zrobić, aby mieć możliwość włączenia się w szeregi wybranej grupy, a także jak wygląda proces "wdrożenia.
- Na forum pojawił się również opis Śmierci Postaci. W związku z dotychczasowymi niejasnościami, stworzony został temat traktujący o tym co dzieje się z progresem gracza kiedy jego postać "kopnie w kalendarz". Już teraz powiemy wam, że nie kończy waszej rozgrywki i daje wam nowe możliwości na wykreowanie postaci!
- Nadszedł również czas na wątek z ukochaną przez demony Wisterią. Znajdziecie tam ogólny opis tej rośliny, a także jej zastosowania i opis działania na istoty, które upodobały sobie nocny tryb życia.
- Nie mogło również zabraknąć nowych przedmiotów do kupienia w sklepiku MG! Jesteśmy pewni, że tym razem każdy znajdzie coś dla siebie!
Aktualizacja
02-02-2022Nastąpiła aktualizacja w temacie z oddechami Zabójców Demonów! Od teraz oficjalnie żywioł każdego zabójcy nie jest jedynie efektem wizualnym, ale również rzeczywistą manifestacją jego energii życiowej. Opis wygląda następująco:
Żywioł tworzony przez oddech różni się od tego, który miał miejsce w mandze/anime. Nie jest to jedynie wizualizacja, a pełna manifestacja wewnętrznej energii użytkownika. Oznacza to, że płomień może poparzyć, prąd razić, a wiatr przeciąć swojego przeciwnika bez dotknięcia go ostrzem.
Pełną treść działu znajdziecie pod TYM LINKIEM
Aktualizacja
08-02-2022W związku z tym, że chcemy zachęcić was bardziej do walk pomiędzy sobą, zaktualizowany został dział "Śmierć Postaci", który zawiera teraz nowe wartości "zwrotu" zdobytych PO. Pełną treść znajdziecie pod TYM LINKIEM
Aktualizacja
10-02-2022Doszły nas słuchy, że niekiedy poruszanie się po forum sprawia trudności, dlatego postanowiliśmy stworzyć ankietę, w której wszyscy użytkownicy mogą wypowiedzieć się na temat nawigacji i rozmieszczenia działów.
Link do ankiety tutaj!
Aktualizacja
13-02-2022Wczoraj minęły nam trzy miesiące, a dzisiaj przychodzimy do Was z małą dawką informacji. Po pierwsze: chcielibyśmy przedstawić trójkę nowych moderatorów, tj. @Suiren @Uesugi Kiyo oraz @Kirei. Dziękujemy za Wasz niezmienny wkład w rozwój Hashiry oraz zaangażowanie, które również nam – administracji – nie tylko niezmiernie pomaga w prowadzeniu forum, ale także pokazuje, że w razie trudności możemy liczyć na użytkowników.
Po drugie, kwestia wzrostu postaci, która ostatnio stała się dla niektórych zagwozdką. Chcemy naprostować jedynie, że podane w profilach wartości są tylko średnią, a nie obowiązującym zakresem, którego nie można przekroczyć. Napisane zostało to w ramach ciekawostki, natomiast stworzenie postaci wyższej czy też niższej nie jest zakazywane ani w żaden sposób karane – rozumiemy przyzwyczajenia oraz preferencje odnośnie wzrostu, dlatego nie zamierzamy nikomu tego odbierać. Zwracanie na to uwagi przez administrację nie miało na celu wymuszenia zmiany, a jedynie poinformowanie, że w taki sposób postać może się wyróżniać. Jeśli zostało zrozumiane to inaczej, wtenczas bierzemy na siebie odpowiedzialność za to, że nie zostało to dokładniej zaznaczone.
Co więcej, niedługo pojawi się temat dotyczący marechi, wraz z pojawieniem się którego bycie takowym będzie uwarunkowane rzutem kostką. Te postaci, które zostały marechi z poziomu Karty Postaci, dalej nimi pozostaną. Zostaniecie jeszcze dodatkowo poinformowani, gdy temat już zostanie dodany.
Na zakończenie pragniemy poinformować o nowej możliwości – w zamówieniach pojawiła się rubryczka o nazwie Przerwa w fabule, dzięki której będziecie mogli poprosić o zwolnienie tematu. Będzie działać to zarówno na obce wątki, w których nikt nie odpisał od dwóch tygodni, oraz na wasze własne, w razie gdybyście chcieli przenieść je do retrospekcji.
Aktualizacja
14-02-2022Tak jak zostało powiedziane jeszcze wczoraj, dzisiaj przychodzimy do Was z tematem dotyczącym marechi. Objaśnione tam zostało, w jaki sposób osoby takie działają na demony, w tym mechanicznie. Co za tym idzie, od teraz bycie marechim zależeć będzie od rzutu kostką, który wykona administracja. Użytkownik nie zostanie powiadomiony o wyniku.
UWAGA! Użytkownicy z postaciami z grup Humans oraz Demon Slayer Corps, które nie posiadają statusu Marechi, proszeni są o wykonanie rzutu w odpowiednim temacie kostką k10 (wpisując w treść posta "Rzut na krew marechi"). Jeden post z rzutem = jedna postać.
Kolejna i ostatnia na dziś informacja – oficjalnie ruszył następny nabór na Mistrzów Gry, który znajdziecie tutaj. Mamy nadzieję przywitać w naszym gronie kolejne osoby, które będą chciały urozmaicić rozgrywkę użytkownikom i wraz z nami dbać o dalszy rozwój forum, jednocześnie mogąc liczyć na wsparcie ze strony administracji.
Aktualizacja
20-02-2022Koniec rekrutacji!
Pragniemy poinformować, że rekrutacja na Mistrzów Gry została zamknięta, a do naszego grona dołączyli:
@Yona @Kiryu @Takayuki @Niwa @Tsubasa @Otosuke @Takagi Izo
Witamy ich ciepło na nowej pozycji i życzymy sukcesów, a także wierzymy w owocną współpracę!
Z innych nowości, przy nazwach forów fabularnych pojawiły się ikonki – żółta czaszka i czerwony miecz. Oznaczają one kolejno tereny Demonów i Zabójców Demonów; przesądza to o tym, gdzie jaka frakcja może czuć się bardziej lub mniej bezpiecznie – wszystko to ma swoje odniesienie w fabule, dlatego w każdej chwili może ulec zmianie. Zawierające się w forach wsie i miasteczka objęte są tym samym stanem rzeczy, co główne miasto.
- Spoiler:
Aktualizacja
28-02-2022Wraz z końcem lutego przychodzimy z dawką kolejnych zmian/nowości. Po pierwsze, założony został temat służący do zamawiania ingerencji Mistrzów Gry, który znaleźć można tutaj, a w którym również można dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób zamówienia te działają. Aby nie dochodziło do nieporozumień, wcześniejszy temat o tej samej nazwie, w którym opisane zostały różne warianty ingerencji, zmienił nazwę na Rodzaje ingerencji MG.
Po drugie, w temacie ze statystykami umieszczony został post, który w szerszy sposób opisuje działanie Hartu Ducha. Dowiedzieć się można z niego, jak działa HD, kiedy działa, a kiedy nie, oraz w jaki sposób nasz poziom tej statystyki może wpływać na pozostałe postaci. Wspomniane zostały także aury.
Zarówno w kompendium, jak i w ogłoszeniach od administracji, od teraz możecie znaleźć dwa powiązane ze sobą tematy – pierwszy mówi nieco więcej o wspomnianych już konsekwencjach wynikających z comiesięcznych rzutów na ocalonych i zabitych, drugi natomiast pełni funkcję dokładnej listy gończej, w której znaleźć można opisy poszukiwanych postaci i ich pozycję.
Zmianie uległ również temat grupy Humans; dodana została do niego informacja odnośnie możliwości wykonywania zawodu, kreację którego pozostawia się w geście użytkownika. Co za tym idzie, zmienił się wzór na informator dla ludzi – jeśli ktoś wyraża chęć skorzystania z tej możliwości, wystarczy napisać albo na konto Admina, albo bezpośrednio do któregoś z adminów, a wtedy informator zostanie odblokowany do ponownej edycji. Wykonywać można od jednego do trzech zawodów i początkowo przeznaczyć można na to 4 punkty zawodu, gdzie 1 punkt = 1 poziom. Dalsze poziomy można wykupić ze Sklepiku Mistrza Gry (szablon znajduje się w zakładce Humans na samym dole listy).
A na koniec – kostka, która jak dotąd nosiła nazwę "Pojedynek bez MG", zmieniona została na k20, jako że od tej chwili będzie również służyć rzutom przy HD. Tym samym zaktualizowany został temat z rzutami. Ponadto osoby, które poprzez rzuty zyskały status marechi, otrzymały wiadomość prywatną.
Aktualizacja
19-03-2022Forum niedawno świętowało swój czwarty miesiąc działalności, a co za tym idzie - pojawiły się na nim konta porzucone, których gracze od dłuższego czasu nie udzielają się na platformie w żaden sposób. Pozostawione w ten sposób postaci, których KP zostały uprzednio zaakceptowane, po miesiącu nieaktywności (od daty ostatniego zalogowania) trafią do grupy Nieaktywni, ich wątki zostają automatycznie zamknięte. Powrót do aktywności powinien zostać zgłoszony w temacie Zamówienia (prośba o przywrócenie rangi).
Kolejny miesiąc nieobecności sprawi, że postać trafi do puli NPC, który od tego momentu będą mogli zostać użyci przez Mistrzów Gry w celu rozwoju fabuły forum. Od tego momentu nie będzie już możliwe ich odzyskanie, a jeżeli gracz postanowi powrócić do gry na forum po dłuższym czasie, otrzyma rekompensatę w postaci PO zebranych przez porzuconą postać - odpowiadająca nagrodzie za śmierć postaci.
Nieobecności zgłoszone w odpowiednim temacie nie będą wliczały się do czasu nieaktywności, jednak zgłoszenia dłuższe niż miesiąc powinny zostać odnowione po upływie wskazanego terminu. Jeżeli użytkownika dotknęła sytuacja, która uniemożliwia mu grę przez dłuższy czas (kilka miesięcy), powinien skontaktować się z członkiem administracji w celu odnotowania takiego faktu. W momencie zgłoszenia kasacji postaci, możecie samodzielnie przeznaczyć swój twór do puli NPC.
W związku z powyższą informacją, do regulaminu został dodany 6 punkt:
Konta z zaakceptowaną Kartą Postaci, które od ponad miesiąca nie logowały się na forum, trafiają do grupy Nieaktywni. Po kolejnym miesiącu nieaktywności, postać trafia do grupy NPC i nie istnieje możliwość przywrócenia jej do rozgrywki. W przypadku powrotu gracza do gry na forum, ma on możliwość odzyskania pośmiertnej gratyfikacji za porzuconą trwale postać. Zgłoszona nieobecność nie jest brana pod uwagę w trakcie liczenia czasu nieaktywności, jednak po miesiącu należy zgłoszenie odnowić wraz z uzasadnieniem.
Aktualizacja
03-04-2022Początek kwietnia przyniósł ze sobą nie tylko wiosnę, ale również zmiany na naszym forum, które mogą zaciekawić wielu z was!
Zanim przejdziemy do konkretów, cała Administracja bardzo chciałaby wyróżnić Moderatorkę Suiren, która była pomysłodawczynią i wykonawcą prima aprilisowej podmiany avatarów. Była to świetna niespodzianka, w który Sui włożyła dużo czasu i wysiłku, dlatego z całego serca chcemy jeszcze raz jej za to podziękować!
W dzisiejszej aktualizacji mamy przyjemność przedstawić wam wiele nowych rzeczy. Znajdą się też zmiany i reworki, o które prosiliście!
Pierwszą rzeczą, którą chcemy wam przedstawić jest kompletny rework specjalizacji DSów Ne. Dzięki ciężkiej pracy Kireia, teraz każdy zabójca dokładnie będzie wiedział jak działa jego klasa. Pojawiło się także wiele nowych "ficzerów" jak chociażby możliwość tworzenia protez bojowych przez rzemieślników. Wierzymy, że te zmiany pozwolą wam poczuć jak ważnym elementem organizacji jesteście, a także jak ważne jest wasze wsparcie od strony pełnionej funkcji. Pełne opisy specjalizacji znajdziecie w tym temacie.
W związku z tym, że coraz więcej zabójców osiąga poziom B w swoim oddechu, postanowiliśmy przygotować temat z tworzeniem modyfikacji technik, a także tworzeniem własnych form. Dzięki informacjom w nim zawartym będziecie w stanie stworzyć swoje własne, spersonalizowane techniki, które staną się wizytówką waszych postaci.
Trzecią rzeczą w dzisiejszej aktualizacji jest "Pracownia Mistrza Kozuki" (w skrócie "PMK"). Jest to miejsce, w którym każdy gracz stworzyć może swoje własne przedmioty, medykamenty, bronie, techniki czy chociażby chowańce. Więcej informacji na temat tego miejsca znajdziecie w tym temacie.
Nie mogło zabraknąć oczywiście rzeczy jedynie dla naszych ukochanych demonów! Kwietniowy update przychodzi do was z tematem "Manipulacja Ciałem", w którym dokładnie opisane macie możliwości jakie daje wam poszczególny poziom manipulacji. Zwróćcie proszę uwagę na to, że konkrety dotyczące wytworów ciała są tak mnogie, że pozostawiamy je do ocenie Mistrzom Gry. Od siebie powiem jeszcze, że warto sprawdzić ten temat, gdyż opisuje on zdolność do ukrywania swojej demonicznej tożsamości przed zabójcami.
Piątą rzeczą jest aktualizacja tematu z listami gończymi. Został stworzony dokładny opis przebiegu polowania, a także czynników warunkujących jego powodzenie bądź porażkę. Dodatkowo uwzględnione zostały zmysły zabójców oraz zdolność do manipulacji ciałem przez demony, które stają się jednym z ważnych czynników podczas polowania. Od teraz pozycja na liście ma znaczenie nie tylko pod względem punktów, które można otrzymać za swoją ofiarę. Na postać zajmującą pierwsze miejsce w tabeli będzie teraz dużo łatwiej zapolować niż na tę, która zamyka zestawienie.
Ostatnim, szóstym, elementem dzisiejszej aktualizacji jest Arena Walk, którą znaleźć możecie w dziale Offtop. Jest to miejsce, w którym gracze mogą przeprowadzić potyczki w sytuacjach, które normalnie nie miałyby możliwości mieć miejsca. Pojedynki na śmierć i życie bez konsekwencji, na których możecie jedynie skorzystać - czy nie brzmi to pięknie? Więcej informacji znajdziecie w tym temacie.
Aktualizacja
06-04-2022Niektórzy z Was mogli już zaobserwować zmiany, jakie niedawno zaszły na naszym serwerze. Tym razem jednak chcielibyśmy oficjalnie przedstawić, a także przywitać nowych Junior Adminów: @Suiren @Kirei
Dziękujemy najmocniej za pomoc i niezmiennie nieoceniony wkład, jaki dają od siebie w rozwój forum. Mamy nadzieję na dalszą owocną współpracę!
Poza tym dodany został temat stricte do zgłaszania swojej chęci rozegrania wątków. Tym samym temat poszukiwania staje się tematem przeznaczonym jedynie do poszukiwania relacji.
Aktualizacja
12-05-2022Wraz z każdym kolejnym miesiącem miło nam zaobserwować niesłabnące zainteresowanie forum. Hashira wita świeżych graczy, a wszystkich – nowych i starych zapraszamy do zapoznania się z treścią majowej aktualizacji:
Aby dotrzymać kroku rozwojowi graczy, o nowe treści uzupełniony został temat rang i progów awansu. Pozwoli on wam teraz dużo płynniej wspinać się po szczeblach hierarchii, a zainteresowanych przeskoczeniem na wyższą pozycję – zapoznać się z potrzebnymi do tego progami punktowymi.
Wraz z tą zmianą, uzupełniony został również temat traktujący o PvP, łącznie z mechaniką nagradzania: za wygraną, przegraną lub uśmiercenie przeciwnika. Jeżeli jeszcze nie jesteście przekonani do walki – koniecznie sprawdźcie swoje nowe możliwości rozwoju. Może ryzyko, odwaga i odrobina szaleństwa pomogą wam pchnąć swoją postać w ciekawym kierunku?
Tych, którzy nie boją się pokazać na co ich stać, zainteresują na pewno zmiany wprowadzone do tematu Misji oraz ingerencji. Od dzisiaj chęć wzięcia udziału w misji nie będzie ograniczona wyłącznie pojawiającymi się zwykle na początku miesiąca zapisami. Wprowadzone zostają bowiem misje na życzenie – a o wszystkich zasadach, które będą nimi kierować dowiecie się w temacie. Tam również umieszczona została tabela nagród. !! Misje przygotowywane wcześniej przez MG mogą nadal pojawiać się w różnych momentach miesiąca.
Na forum pojawiła się też całkowicie nowa mechanika – Zadania. Jest to sposób na zdobywanie dużych ilości Punktów Ogólnych podczas prowadzenia wątków fabularnych. Mamy nadzieję, że pozwoli wam to połączyć własne pomysły z ideą wbijania PO, która nie będzie jedynie suchym produkowaniem treści. Hashira stawia mocno na postęp fabuły (waszej, oraz forum) i wraz z tą ideą zostały wprowadzone zadania. Są one również powodem zmian uwzględnionych w następnym akapicie. Aby w pełni ocenić skalę wprowadzonych aktualizacji, polecamy zapoznać się z treścią następnych akapitów.
Kolejną zmianą, która na pewno zaciekawi wielu, jest zmiana w systemie działania treningów. Wraz z aktualizacją wprowadzone zostają nowe ograniczenia mające na celu zrównoważyć rozwój wszystkich postaci. Po pierwsze: maksymalna liczba punktów do zdobycia na jedną postać to 300 PO. Drugą zmianą jest możliwość rozliczenia się raz na dwa tygodnie (25 PO) lub raz w miesiącu/cztery tygodnie (50 PO). Pełną wersję powodów wprowadzenia zmian znajdziecie w rozszerzeniu poniżej:
- Rozwinięcie zmian w treningach:
- Rozwijanie postaci – świetne uczucie, prawda? Nadszedł w końcu czas, aby poruszyć temat jednej z możliwości rozwoju właśnie – temat treningów. Jak w prawdziwym życiu, postęp na forum może przybierać różnoraką formę i tempo: od pieczołowitego pisania postów przez miłośników skomplikowanych relacji, poprzez zaciekłe walki, aż po opisywanie w samotności treningów. Chyba każdy zna uczucie, kiedy nachodzi nas ochota na grę w warcaby, jednak ze świecą szukać towarzysza, godnego przeciwnika. Możemy zagrać sami ze sobą, lecz ile znajdziemy w tym prawdziwej radości? To samo uczucie może towarzyszyć nam, kiedy presja i niechęć pozostania w tyle przymusza nas do wyrzucenia z siebie słów, wprost na okienko tworzenia forumowej wiadomości. Byle tylko również się rozwijać.
Nie taki jest jednak zamysł forum, którego głównym założeniem jest rozwój poprzez integrację z postaciami innych graczy. Dział treningów okazał się miejscem, gdzie ta idea kuleje najmocniej. Wyprzedzając oburzenie i rozczarowanie, które może się u niektórych pojawić – nie, treningi nie zostaną usunięte. Zmieni się jednak ich formuła, która wraz z wprowadzeniem nowego systemu Zadań powinna stać się mostem pomiędzy ciekawą fabułą a rozwojem postaci, a z bardzo wielu ramion (w treningach bierze udział jedynie około 1/4 graczy forum) ściągnie frustrację pozostawania w tyle, tylko dlatego że pisanie w samotności nie sprawia nam radości.
Pierwszą i zapewne najważniejszą zmianą, która zostaje wprowadzona w treningach jest maksymalna liczba Punktów Ogólnych (PO), jaką jedna postać może otrzymać w swoim życiu. Nowy limit to 300 PO, na zdobycie których nie ma żadnego ograniczenia czasowego. Sami zadecydujemy kiedy i czy w ogóle chcemy wziąć udział w Treningu. Dzięki czemu osoby, które nie są zwolennikami pisania w takiej formule, nie odczują mocno, że ich rywale i konkurenci oddalają się.
Po drugie, od momentu wejścia aktualizacji zwiększy się czas pomiędzy treningami. Te warte 25 PO będą oceniane raz na dwa tygodnie, a treningi warte do 50 PO – raz na miesiąc (4 tygodnie). Ma to na celu wyrównanie tempa rozwoju pomiędzy treningami a zwolennikami rozwoju fabularnego (głównego), który jak wiadomo zazwyczaj trwa nieco dłużej, niż napisanie jednej, obszernej wiadomości. Forma oceny i kryteria nie ulegną zmianie. Jeżeli w trakcie oceny utracimy niewielką ilość punktów, ostatni, dodatkowy trening zostanie oceniony liczbą brakujących punktów.
Mamy nadzieję, że zmiany w tej kwestii przypadną wam do gustu i umożliwią rozgrywanie ciekawych wątków fabularnych.
Grubsze zmiany mamy za sobą, jednak przed nami nadal sporo atrakcji:
- W temacie Szkolenia na Demon Slayera została wprowadzona poprawka: gracz może samodzielnie dokonać wyboru oddechu i zmysłu.
- Retro otrzymuje nowy sposób rozliczania się. Miesięcznie rozliczmy tylko jeden wątek, jednak za co najmniej 10 postów na gracza otrzymamy aż 20 PO.
- Zapisy na limitowane zadania, rozliczenia i własne pomysły zadań należy od dzisiaj zgłaszać w temacie Zamówień.
- Możliwość otrzymania statusu Marechi została ponownie zaktualizowana. Gracze otrzymują możliwość samodzielnego wyboru. Przepraszamy za zamieszanie i niedogodności. W związku z tą zmianą niektórzy z was mogą spodziewać się wiadomości prywatnej.
- Do tematu dotyczącego Zabójców Demonów oraz w szczególności broni nichirin została dodana wzmianka o sytuacji przejęcia cennego ostrza przed demony. Nichirin po dłuższym przejęciu przez demona, a po utracie właściciela rozpadają się.
- Poprawione zostało prawdopodobieństwo wykonania mikstury na poziomie S u zielarzy Ne.
- Nowe odznaki! Odbieranie ich działa wstecz, dlatego jeśli do tej pory udało wam się już spełnić podane w nich wymagania, śmiało możecie zgłosić się po nie w zamówieniach.
- Objętość Karty Postaci została ograniczona do jednego posta – nie może być na tyle długa, by trzeba było rozdzielać ją na dwa oddzielne.
!! Na sam koniec informujemy, że Uesugi Kiyo zrezygnowała z funkcji moderatora w teamie Hashira. Chcielibyśmy podziękować za twój dotychczasowy wkład w rozwój forum, pomoc merytoryczną i wspólne dyskusje. Dziękujemy za poświęcony czas i życzymy sukcesów, niezależnie od obranej przez ciebie dalszej drogi!
Aktualizacja
30-06-2022W dniu jutrzejszym rozpoczyna się na naszym forum wydarzenie fabularne, które zmienić może wiele w aktualnym rozłożeniu sił. W związku z tym przychodzimy do was z kilkoma ważnymi informacjami.
Po pierwsze, treningi które będą sprawdzone jeszcze przed eventem, należy wstawić w dniu dzisiejszym do godziny 23:59. Posty wstawione po tym czasie nie będą oceniane aż do rozpoczęcia wydarzenia.
Po drugie, w związku z dużą ilością chętnych postanowiono zmienić delikatnie terminy rozliczeń. Każdy gracz do 01.07 do 23:59 ma możliwość umieszczenia zgłoszenia z rozliczeniem w odpowiednim dziale. Następnie po umieszczeniu przez administrację punktów w profilu użytkownika, ten ma możliwość stworzenia posta z zakupami (w swoim informatorze) do dnia 04.07 do godziny 23:59. Po tym czasie informatory graczy zostają zablokowane na czas eventu.
Po trzecie, w dniu jutrzejszym umieszczona zostanie informacja w temacie z zapisami na wydarzenie. Zostaną tam przedstawione linki do poszczególnych tematów.
Na dziś to wszystko!
Aktualizacja
17-08-2022W środku sierpnia, a także w środku trwającego właśnie na forumowego Eventu przychodzimy do was z garstką nowości i informacji, które powinny wielu z was zaciekawić:
Pojawiły się dalsze szczegóły wydarzenia Legenda o Złotym Dziecku, z których dowiemy się między innymi o tym jak zakończył się pierwszy etap eventu, kiedy ruszy etap drugi oraz w jakim zestawieniu przyjdzie nam stawić czoła zagrożeniu. Wszystkich uczestników oraz zaciekawionych rozwojem sytuacji zapraszam do zapoznania się z tematem.
W opisie Hartu Ducha pojawiły się zaktualizowane informacje o odświeżonym, zbalansowanym działaniu tej statystyki. Uzupełniona o dodatkowe informacje tabela powinna wyjaśnić dokładnie czego gracze mogą się po niej spodziewać, oraz w jaki (bardziej szczegółowy, zależny od szczęścia - rzutów kością) sposób wpływa ona na zachowanie postaci. Serdecznie zapraszamy do dyskusji odnośnie tej zmiany na kanale ogólnym naszego Discorda.
Informujemy jednocześnie, że od dzisiaj rozdanie 75 punktów statystyk wynikających z akceptacji Karty Postaci odbywa się na tych samych zasadach co ich zakup. Oznacza to, że za punkty powyżej 49 zapłacimy 2, a nie 1 punkt statystyk. Osoby, które dokonały w rozdaniu wyboru zakupu jednej statystyki w liczbie 50 i więcej otrzymają możliwość ponownego ich rozdania (wyłącznie oryginalnych 75) do dnia 28.08. W tym celu należy złożyć zamówienie w swoim informatorze z dopiskiem, że chodzi o korektę. W innym wypadku po upływie wyznaczonego terminu administracja samodzielnie dokona redukcji nadprogramowej liczby.
Od dzisiaj rusza również konkurs, dzięki któremu będziecie mogli zaprojektować, a może również otrzymać własną, limitowaną odznakę! Za najciekawsze pomysły możecie spodziewać się również nagrody w postaci PO. Więcej informacji przeczytacie w tym temacie.
Na sam koniec chcielibyśmy poinformować, że wraz z dniem 15.08 wspólną decyzją administracji postanowiliśmy podziękować Otosuke za współpracę na stanowisku Mistrza Gry. Dziękujemy za dotychczasowy wkład i życzymy powodzenia na fabule.
Aktualizacja
12-09-2022Legenda o Złotym Dziecku - zakończenie eventu
Żmudne przygotowania wprowadziły wielkie zmiany zarówno po jednej jak i drugiej stronie. Zabójcy przez wiele tygodni zdobywali nowe koneksje, tworzyli przejścia między dystryktami, a także wymyślali coraz to nowsze sposoby na odbicie Kioto. Z drugiej strony znajdowały się demony, których zadaniem było stworzenie z miasta fortecy nie do odbicia. Umacnianie swojej pozycji jako „Lordowie” tego miejsca spoczęło na barkach wielu dzieci Muzana. Wiele planów zabójców zostało udaremnionych. Znalazły się również nowe relacje, które można było wykorzystać na swoją korzyść. Wszystko zdawało się zmierzać ku ostatecznej konfrontacji, od której zależeć miały dalsze losy Kioto i jego mieszkańców.
Niestety, jak z czasem się okazało, pojawiają się czynniki, na które nikt nie ma żadnego wpływu. Matka natura okazała się być całkowicie nieubłagana i przez cały sierpień zesłała na Kioto potężne opady. Ogromna ilość wody zaczęła z czasem zalewać niższe tereny miasta, a także stworzone tunele, których istnienie miało być kluczowe podczas oblężenia. Dodatkowo zapasy magazynowane przez ten czas również uległy zniszczeniu. Czynnikiem jednak, który przeważył była pogoda – a konkretnie brak największego sprzymierzeńca zabójców, czyli słońca. Z powodu bardzo osobliwych zjawisk atmosferycznych, nad Kioto od wielu tygodni kłębiły się ciemne chmury, które całkowicie uniemożliwiały przedostanie się promieni słonecznych do miasta. Zdawało się, że cały tern pogrążony został w wiecznie panującej nocy. Zabójcy, którzy zostali pozbawieni naturalnego wroga demonów, zdając sobie sprawę, że ich przeciwnicy nie znają głodu czy zmęczenia – postanowili odwołać tworzoną przez tyle czasu akcję. Przegrani jeszcze przed rozpoczęciem bitwy, wszystkie oddziały zostały odesłane do swoich wcześniejszych lokacji.
Była to bardzo gorzka nauczka, którą niełatwo było przełknąć jakiemukolwiek zabójcy. Sam Mistrz zrozumiał wtedy, że niekiedy zbyt długie przygotowania przynieść mogą bardzo opłakane skutki. Wiedział jednak, że dzień wyzwolenia Kioto jeszcze nadejdzie.
Demony miały powód do radości. Informacje na temat odwrotu zabójców szybko rozeszły się głośnym echem wśród szeregów. Oczywiście zachowano wszelkie środki ostrożności i miasto patrolowane było jeszcze przez kilka dni. Po tym czasie zastępy dzieci nocy zostały rozesłane do swoich wcześniejszych lokacji.
Event uznajemy za zakończony. Każdy gracz który wziął udział w I etapie otrzymuje 200 PO do odebrania w zamówieniach.
Wraz z zakończeniem eventu z grona administracji odchodzi @"Kama Hayato". Dziękujemy za dotychczasową działalność jako H@ bez którego Hashira nigdy by nie powstała. Spokojnie jednak, Kama zostaje by walczyć z zabójcami i łamać serca demonom w fabule.
Aktualnie zespół administracji pozostaje w uszczuplonym stanie, a poniżej chcemy podzielić się kilkoma przemyśleniami które chcemy wprowadzić w życie na ten moment by forum mogło dalej funkcjonować:
Eventy. Na ten moment nie planujemy większych wydarzeń, chcemy skupić się na historiach poszczególnych postaci i tworzyć fabularne tropy, które gracze mogą podjąć by rozwinąć fabułę swojej postaci i świata gry.
Polowania na osoby z największymi wynikami za rzuty na ocalonych/zabitych. Odchodzimy od tej mechaniki na rzecz listy NPC na których gracze mogą zapolować. Walki takie sędziuje MG, a w rolę NPC może wcielić się inny gracz lub sam MG. Polowania takie mogą przynieść dużą sumę PO ale i ryzyko ran czy śmierci postaci.
Propozycje. Czyli miejsce dla graczy na dzielenie się swoimi pomysłami zmian i dodatków do forum. Nie jest to równoznaczne z wprowadzeniem każdego pomysłu, ale chcemy wiedzieć co waszym zdaniem doda rozgrywce kolorytu.
MG - post z aktualnym składem prowadzących pojawi się w najbliższych dniach.
Wyniki konkursu za wymyślenie odznaki na event również podamy na dniach.
Aktualizacja
16-09-2022Do aktualnej grupy Mistrzów Gry dołączają @Takuya oraz @Kitsune. Życzymy im dużych pokładów kreatywności w kreowaniu nowych wątków.
Z kolei do nieco już zakurzonej roli Moderatora zgłosiła się @Rintarou która chce wesprzeć forum poza świetnym odgrywaniem postaci.
Pojawił się temat z Mapą Forum który zawiera w sobie odnośniki do wszystkich innych tematów omawiających świat przedstawiony i zasady nim rządzące.
W temacie z rozwojem oddechu pojawił się punkt tłumaczący wymagania, zasady i sposób opanowania nowego oddechu.
Od teraz Całkowita Koncentracja na randze B nie wymaga specjalnego treningu, wystarczy wykupienie jej za PO.
Temat dotyczący polowań został zmieniony. Polowania na wypisanych w nim NPC są już możliwe. Mechanika na ten moment jest w fazie testów.
Aktualizacja
02-10-2022Lista zmian:
- Z Mistrzów Gry żegnamy Chisane.
- Konkurs na eventową oznakę został rozstrzygnięty. Odznaka za udział w evencie zostanie przyznana automatycznie.
- Wisteria ma w tej chwili bardziej klarowne zasady zadawania i leczenia związanych z nią obrażeń.
- Każdy oddech otrzymał własną mechanikę związaną z manifestacją żywiołu. Nie ma już ryzyka, że piorun porazi się stojąc w wodzie, a płomień podpali wszystko włącznie z sobą. Oddech płomienia otrzymał bonus do podwójnej siły ataków w przypadku dwóch form. Oddech wiatru stracił ten bonus w jednej formie. Smok oddechu wody może działać maksymalnie dwie tury. Oddech kamienia ma bazowo 8 metrów łańcucha.
- Regeneracja demonów podczas walki została zwiększona.
- W polowaniach pojawiły się plotki odnośnie aktualnych celów.
- Od tej pory przemiana w demona wiążę się z sesją z MG i nie wymaga już rzutów na powodzenie.
- Zmiany w cenach i opisach przedmiotów w sklepie. MG otrzymali zniżkę w wysokości 50%.
- Nowe zasady działania zadań.
- Pracownia oraz Ne otrzymała dopisek o zasadach tworzenia przedmiotów przez NPC jak i postaci graczy. Ne dostają PO za pracę na rzecz korpusu.
Zapowiedź:
- Zbliżają się urodziny forum. Szybko zleciało, co nie? W najbliższym czasie zaczniemy odsłaniać atrakcje jakie zaplanowaliśmy z tej okazji.
- DBA zostanie zmienione w najbliższym czasie jako osobna mini-aktualizacja, pozostało kilka elementów do omówienia, a nie chcemy tego robić po łebkach. Już teraz w sklepie pojawił przedmiot wskazujący, że czekają nas zmiany.
- Zadania dostaną odświeżoną listę i publiczne archiwum wykonanych już zadań.
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|