Leczenie, rany i rekonwalescencja
wstępObrażenia
Obrażenia, które postać otrzymuje podczas walki, dla ułatwienia procesu leczenia i rekonwalescencji, podzielone zostały na 6 poziomów. Każdy z nich posiada przypisane do siebie przykłady:
Leczenie ludzi
Aby wyleczyć rany, które odniosła postać, należy udać do osoby posiadającej umiejętności medyczne. Pozwala ona na podjęcie próby leczenia każdego rodzaju obrażeń, bez większego ryzyka. Umiejętność zielarstwa również bywa przydatna, jednak raczej w specyficznych wypadkach, lekkich obrażeniach lub przy niwelowaniu długotrwałych powikłań wywołanych potyczką. Aby wyleczyć swoje rany, postać musi napisać w domu medyka, gdzie zgłosi się po poradę, lub w innym temacie zaznaczyć, że po medyka posłała. Sesja w której odbywa się leczenie, nie wlicza się do limitu sesji. W celu rozpoczęcia wątku leczenia, postać Medyka wykonuje rzut kością (k10) w przeznaczonym do tego temacie RZUTÓW, a wynik umieszcza w swoim poście wraz z opisem podjętych działań. Każda rana wymaga osobnego rzutu.
Medykom z umiejętnością medycyny na poziomie A i S przysługują więcej jak jeden rzut na ranę. Można uznać, że wynika to z ich fabularnej wiedzy i w razie ewentualnej porażki są w stanie zauważyć swoje błędy i je naprawić. W związku z tym, poziomowi A przysługują 2 rzuty na ranę, poziomowi S - 3. Wykonywane są jednocześnie i jako ostateczny brany jest pod uwagę najwyższy wynik. Dzięki temu są oni w stanie uniknąć krytycznej porażki.
Rany stopnia 0 i 1 nie wymagają udania się do medyka. Uznaje się, że są one na tyle nieznaczne, że prędzej czy później same znikną, jednocześnie nie utrudniając postaci podejmowanych czynności dnia codziennego. Pozostałe leczy się wedle poniższej tabeli:
Po dodaniu odpowiedniego bonusu wynikającego z umiejętności, rzut informuje czy ranę udało się pomyślnie zaleczyć. Aby ranę uznać za wyleczoną, ostateczny wynik rzutu musi być równy lub wyższy jak podane w poniższej tabeli progi powodzenia. Niezależnie od posiadanego bonusu, wynik 1 na kości oznacza krytyczną porażkę, która wiąże się z pogorszeniem stanu zdrowia i zwiększeniem poziomu rany o jeden. Dla przykładu, jeśli medyk próbował wyleczyć ranę 2 stopnia i mu się to nie powiodło, stała się ona raną stopnia 3.
Rekonwalescencja ludzi
Czas jaki potrzeba do zagojenia ran i powrotu do pełnej sprawności zależy od ilości i poziomu otrzymanych obrażeń.
- Rany 1 poziomu nie wymagają pomocy medyka.
- Rany 2 poziomu potrzebują tylko postu u medyka z leczeniem postaci.
- Rany 3 poziomu wymagają post u medyka i 1 fabuły gdzie postać dochodzi do siebie (gdyby w tym wątku doszło do walki - postać ma ranę 2 poziomu).
- Rany 4 i 5 poziomu ocenia MG - na pewno konieczny będzie post u medyka, ale ilość fabuł ranną postacią i inne skutki uboczne ocenia MG.
Postacie ludzi mogą leczyć się zarówno u NPC, jak i u postaci innych graczy. Podjęcie leczenia u postaci prowadzonej przez gracza można skrócić długość późniejszej rekonwalescencji:
Regeneracja demonów poza walką
Demony posiadają zdolności regeneracyjne, przez co gdy nie uczestniczą w walce nie muszą szukać pomocy medyka. W ten sposób są w stanie wyleczyć praktycznie każdą ranę, a to co je ogranicza to przede wszystkim czas, jaki muszą na to przeznaczyć. Aby rozpocząć proces regeneracji, demon potrzebuje materiału, które posłuży mu za budulec do rekonstruowania ciała. Naturalnie tym surowcem jest ludzkie mięso, przez co demon zmuszony jest w pierwszej kolejności znaleźć ofiarę. Rzut kością (k10) wykonujemy w przeznaczonym do tego temacie RZUTÓW, a wynik dołączamy do swojego posta.
Aktualnie kostki posiadają 3 opcje niepowodzenia. Poniżej przedstawiono jakie działania podejmujecie dla każdej z nich:
Niepowodzenie, ale próbuj dalej - nie dzieje się tutaj nic złego. Po prostu demon nie znalazł tego czego szukał, a więc ponownie wykonuje rzut (oczywiście po napisaniu posta)
Niepowodzenie, nastał świt - zostajecie w tej samej lokacji. Opisujecie motyw ukrywania się i oczekiwania na zachód słońca (w sytuacji kiedy wypadnie wam ta kostka ponownie, musicie uznać, że dzień trwa dłużej niż zakładaliście).
Niepowodzenie, musisz zmienić lokację - musicie opuścić lokację, w której aktualnie jesteście (pisząc posta), a następnie wykonujecie rzut i rozpoczynacie w nowej lokacji.
Nie ma ograniczeń co do ilości rzutów, a także nie istnieje konieczność odczekiwania między niepowodzeniami a kolejnym rzutem. Ważne jednak jest uwzględnienie żerowania w chronologii.
Regeneracja demonów w trakcie walki
W momencie kiedy demon rozpoczyna walkę będąc zdrowym, przyjmujemy, że wchodzi do niej najedzony. Dzięki temu jest w stanie wyleczyć niektóre ze swoich na bieżąco, a przynajmniej do momentu, gdy starczy mu na to wcześniej zjedzonego mięsa. To ile i jakie rany demon może w ten sposób uleczyć, zależne jest od jego poziomu regeneracji. Cały proces jest też liczony w poziomach ran; można w ten sposób zaleczyć całkowicie otrzymane obrażenia lub tylko częściowo. Przykładowo, żeby wyleczyć ranę 2 poziomu, należy poświęcić na to dwa poziomy z wyznaczonej niżej puli. Mając ranę 4 poziomu można poświęcić cztery poziomy z puli i wyleczyć ją całkowicie lub np. tylko 2 i zmniejszyć jej poziom do drugiego.
Posilenie się człowiekiem w trakcie walki przywraca 1 punkt regeneracji (kończyna) i 6 za całe ciało.
Walka podczas rekonwalescencji
Podczas rekonwalescencji zalecany jest odpoczynek, a organizm jest zwyczajnie osłabiony. Przekłada się to bezpośrednio na statystyki postaci i ich wartość, która obniżona jest do czasu pełnego wyzdrowienia. Wartości obniżonych statystyk zaokrąglane są ku górze, a pod uwagę przy ich obniżaniu zawsze brana jest najpoważniejsza rana postaci.
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|