Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 maja.
1 maja 2024
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 kwietnia.
1 kwietnia 2024
Pojawiła się nowa aktualizacja! Zmiany przy tworzeniu postaci, lista NPC, usprawnione oddechy i inne.
14 marca 2024
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 marca.
1 marca 2024
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 lutego.
1 lutego 2024
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 stycznia.
1 stycznia 2024
Ostatni dzień naszego kalendarza adwentowego. Jest to również okazja, aby zdobyć odznakę!
24 grudnia 2023
Pojawiła się nowa aktualizacja! Nowy wpis do fabuły, wyjaśnienia w mechanice oraz zwiększone grono MG.
10 grudnia 2023
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 grudnia. Pojawił się także kalendarz adwentowy.
1 grudnia 2023
Najnowsza Aktualizacja już dostępna! Przebudowa forum i nowości.
12 listopada 2023
Najnowsza Aktualizacja już dostępna! Zakończenie Halloween 2023 oraz o tym co dalej z Forum.
7 listopada 2023
Nabór na Mistrzów Gry!
5 listopada 2023
Ruszył Event Halloweenowy!
22 października 2023
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 października.
1 października 2023
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 sierpnia.
1 sierpnia 2023
Aktualizacja Fabuły!
25 listopada 2023
Festyn Washi!
8 kwietnia 2023
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 13 kwietnia.
2 kwietnia 2023
Nowa aktualizacja, ruszyły także rzuty na ocalonych i zabitych.
1 marca 2023
Nowa aktualizacja. Zmiany w funkcjonowaniu oddechów i zmysłów, więcej o mieczach nichirin i inne.
4 lutego 2023
Nowa aktualizacja.
21 stycznia 2023
Nowa aktualizacja. Poszukiwanie śnieżynek, więcej slotów fabularnych, zakończenie rozliczeń i inne!
24 grudnia 2022
Nadchodzące wydarzenia!
6 grudnia 2022
Forum w przebudowie.
13 listopada 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 października.
1 października 2022
Nowa aktualizacja.
16 września 2022
Pojawił się temat z propozycjami.
12 września 2022
Nowa aktualizacja. Zakończenie eventu, zmiany w administracji i inne.
12 września 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 września.
1 września 2022
Nowa aktualizacja.
17 sierpnia 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 sierpnia.
1 sierpnia 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 lipca. Ponadto oficjalnie rozpoczął się event.
1 lipca 2022
Ruszyły zapisy na event!
11 czerwca 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 czerwca.
1 czerwca 2022
Nowa aktualizacja! A w niej, między innymi, nowe odznaki i formy zdobywania punktów.
12 maja 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 maja.
1 maja 2022
Zmiana w administracji forum!
26 kwietnia 2022
Na forum pojawił się minievent! Szukaj wielkanocnych jajek i znajdź nagrody!
17 kwietnia 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 kwietnia.
2 kwietnia 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 marca.
1 marca 2022
Aktualizacja. Ingerencje, HD, listy gończe i zawody dla grupy Humans.
28 lutego 2022
Aktualizacja. Witamy nowych Mistrzów Gry!
20 lutego 2022
Aktualizacja dotycząca marechi i nabór na Mistrzów Gry!
14 lutego 2022
Pojawiła się nowa aktualizacja.
13 lutego 2022
Ankieta dot. nawigacji i rozmieszczenia działów.
10 lutego 2022
Aktualizacja tematu dot. śmierci postaci.
8 lutego 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 lutego.
1 lutego 2022
Ruszył minievent dla grupy Humans!
17 stycznia 2022
Zmianie uległ temat rany, leczenie i rekonwalescencja, a dokładniej czwarty punkt dot. regeneracji demonów.
11 stycznia 2022
Pojawiła się kolejna aktualizacja, z której dowiedzieć się można o nowych rzeczach, jakie pojawią się na forum, a także przedstawieni zostali nowi MG!
10 stycznia 2022
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 stycznia.
1 stycznia 2022
Informacje dotyczące minieventu! Szukaj śnieżynek i każdego dnia zdobądź PO!
23 grudnia 2021
Wpadła nowa aktualizacja, z której możecie dowiedzieć się więcej na temat możliwości prowadzenia większej ilości wątków fabularnych!
3 grudnia 2021
Ruszyły rzuty na ocalonych i zabitych! Trwać będą do 12 grudnia.
1 grudnia 2021
Na forum pojawiła się nowa aktualizacja dotycząca kruków kasugai, filarów i PO!
28 listopada 2021
Na forum pojawiła się nowa aktualizacja dotycząca PO!
15 listopada 2021
Zapisy na event! Przekonaj się razem z nami, że Wszystkie drogi prowadzą do Edo.
14 listopada 2021
Aktualizacja! Dowiedz się o zmianach na forum oraz o dodatkowej możliwości zebrania PO!
13 listopada 2021
Otwarcie forum.
12 listopada 2021
Latest topics
DojoDzisiaj o 3:38 amDate Hana
InaritaniDzisiaj o 2:22 amMariko
(1652) Hikaru & Akizou — Stay calm within a chaosDzisiaj o 1:19 amMatsudaira Hikaru
InformatorWczoraj o 11:26 pmIchiro
InformatorWczoraj o 11:25 pmTokugawa Teruyuki
RZUT KOSTKĄ: rzuty miesięczneWczoraj o 8:29 pmAdmin
ZamówieniaWczoraj o 8:13 pmTaira Heisuke
Ryuki-zushiWczoraj o 7:06 pmMistrz Gry

Propozycje
+3
Nishiōji Ayumu
Kirei
Admin
7 posters
PUNKTÓW
Admin
admin

https://hashira.forumpolish.com/t34-wzory-kart-postacihttps://hashira.forumpolish.com/t39-wzor-chronologiihttps://hashira.forumpolish.com/t40-wzor-relacji

Propozycje


Temat przeznaczony do propozycji, które miałyby usprawnić grę na forum. Zaliczają się do nich kwestie zarówno fabularne, mechaniczne, jak i graficzne.

UWAGA! Podczas proponowania zmian czy też nowości, należy zaznaczyć, z jakiego powodu propozycje te miałaby wejść w życie, tj. w jaki sposób coś utrudnia rozgrywkę lub w jaki sposób coś miałoby ją ułatwić, czy też skąd jakiś problem się bierze.


Kod:
[b]Propozycja:[/b]
[b]Uzasadnienie:[/b]
Admin
Ikonka postaci :
Propozycje Cq4JoOv
Cytat :
omae wa mou shindeiru
Wiek :
---
Gif :
Propozycje Tanjiro-demon-slayer
Wzrost :
---
Siła :
S
Wytrzymałość :
S
Szybkość :
S
Zręczność :
S
Hart Ducha :
S
Punkty :
852
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
PUNKTÓW
Kirei
https://hashira.forumpolish.com/t176-ryoshi-kireihttps://hashira.forumpolish.com/t185-ryoshi-kirei-wiphttps://hashira.forumpolish.com/t202-kirei#279https://hashira.forumpolish.com/t203-kirei#280
Propozycja: Zmiana zasad rozwoju i działania HD
Uzasadnienie: 1. Jest to w dużej mierze pusta statystyka, częściej używana w kontekście demonów niż zabójców, ale nadal w większości sytuacji nie stoi za nią nic.

2. Rozwijanie jej jest nieograniczone. Siła i inne statystyki mają już ograniczenia względem siebie. Tymczasem HD można rozwijać dalej i dalej omijając wszystko inne. Efekt? Postać jest przerażającą wydmuszką. Mało tego - aury tej nie widać tak długo, dopóki ktoś nie spróbuje zaatakować postaci z wysokim HD.

Rozwiązanie:

1. Usunięcie HD znanego do tej pory, rozwijanego za wydawanie PO.
2. HD będzie rosło wraz z rozwojem postaci - każda wyższa ranga będzie dawała kolejne punkty. To będzie jeden filar HD - oczywistym jest, że Kizuki i Hashira mają je bardzo wysokie przez lata walk i doświadczeń w różnych, bardzo trudnych sytuacjach.
Na pierwszej randze jest to 1(10) HD, na ostatniej 10 (100)HD. I jest to stała baza postaci z którą porusza się w fabułach.
3. Drugim członek HD będzie aktualny stan postaci w konkretnej scenie. Jeśli chce podnieść swoje HD - może to zrobić z pomocą innych instrumentów jak DBA, MC, wisteria czy oddech.

Demon używający DBA siejącego strach w sercach wrogów będzie jawił się jako groźniejszy przeciwnik, niż demon siedzący obok, pijący spokojnie herbatę.

Ranny przeciwnik widzący że walka idzie nie po jego myśli może mieć tymczasowo mniejsze HD, właśnie przez targające nim wątpliwości i strach przed porażką. Równie dobrze jednak postać może uznać to za motywację do jeszcze większego wysiłku i przekroczenie swoich limitów.

HD/zamiennie - aurę będzie można podnosić za pomocą akcji, słów, DBA czy manipulacji ciała, ale równie dobrze możliwe jest jej ukrycie, stłumienie w sobie.

W aktualnym systemie demon z wysokim HD budzi strach przed zaatakowaniem go (o ile kostki dopiszą). W nowym systemie demon ten może  "podnieść" HD wynikające z rangi z pomocą DBA i uzyskać ten sam (jeśli nie lepszy) efekt.

Oczywiście wydane na HD PO zostaną zwrócone do nowego rozdania pomiędzy inne staty i umiejętności.

Opisane już możliwości HD w negowaniu ran, podnoszenia DBA etc. dalej byłby dostępne.

Aura zastraszania - też, przy odpowiedniej różnicy rang. Wtedy jednak jest to bardziej ostrzeżenie o zagrożeniu w kontekście siły przeciwnika wynikającej z rangi (i ewentualnych bonusów), a nie faktu, że ktoś władował wszystkie PO w jedną rzecz, która nie robi niczego ponad bycie wydmuszką.

Także czekam na wasze opinie i ewentualne propozycje jak ten system poprawić. Buziaki.


Propozycje TeLGfiX


Propaganda Demonów:
Kirei
Ikonka postaci :
Propozycje Cq4JoOv
Klasa :
nietykalni
Cytat :
Wilki wyją ciemną nocą.
Zawód :
Zabójca Demonów
Wiek :
19
Gif :
Propozycje ZGXbFc0
Wzrost :
168
Siła :
C
Wytrzymałość :
B
Szybkość :
B
Zręczność :
C
Hart Ducha :
C
Punkty :
0
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
gang świeżaków
gracz zarejestrowany w ciągu pierwszych dwóch tygodni
przełamanie lodów
użytkownik napisał pierwszego posta fabularnego
zbawca
zabójca wylosował ponad 20 ocalonych
pogromca
zabicie pierwszego demona
stalowe płuca
opanowanie oddechu na poziomie B
rosnę
postać wspięła się w hierarchii
łowca okazji
gracz dokonał zakupu przedmiotu ze sklepiku mg
włóczykij
fabularne odegranie podróży
wszystkie drogi prowadzą do Edo
wzięcie udziału w evencie "wszystkie drogi prowadzą do Edo"
legenda o Złotym Dziecku
wzięcie udziału w evencie "legenda o Złotym Dziecku"
halloween 2022
wzięcie udziału w evencie halloweenowym
gang fajniaków
gracz zarejestrowany w 2021 r.
ROK TYGRYSA
pierwsze urodziny forum! (2022)
niezłomny
napisanie stu postów fabularnych
sława mnie wyprzedza
postać pojawia się na liście gończym
ikigai
wzięcie udziału w evencie "ikigai"
festyn washi 2023
wzięcie udziału w evencie wielkanocnym
PUNKTÓW
Nishiōji Ayumu
tsuchinoto

https://hashira.forumpolish.com/t174-nishioji-ayumuhttps://hashira.forumpolish.com/t1817-informator#22990https://hashira.forumpolish.com/t193-ayumu#254https://hashira.forumpolish.com/t192-ayumu#252
Jeśli mam być szczera, to moim zdaniem uzależnianie HD od rangi którą posiada postać jest średnie. Jasne, wszyscy zaczynamy od najniższej rangi w danej grupie, ale z drugiej strony postać postaci nie równa, yada yada, każdy ma inną historię i tak dalej.
Fajnie by było, gdyby HD zostawić do rozwijania graczom, nawet jeśli na innych warunkach jak do tej pory (w sumie to jakichkolwiek).
Proponowałabym zmienienie HD ze zwykłej statystyki (tj wartości od 1 do 100) na taką traktowaną jak oddech, kontrola czy zmysł (poruszająca się na skali D - S)
1. Gracze będą mogli samy wykupywać kolejne poziomy HD.
2. Kolejne poziomy będzie można ładnie rozpisać na zasadzie mechanicznym, co se mogę boostować

o tutaj napisał:D - postać może zanegować na chwilę zmęczenie i rany do 4 poziomu.
C - wykonanie dodatkowej formy/przedłużenie DBA po osiągnięciu limitu.
B - podniesienie siły oddechu/dba lub statystyki o rangę na jedną formę/akcję.
A - połączenie powyższych
S - możliwość działania przez turę nawet po otrzymaniu śmiertelnych obrażeń

Jeśli chodzi o te aury to można by na przykład zrobić tak, że ten kto ma wyższe HD poziomowo to ma ją odczuwalną dla drugiej osoby i tyle. Jakieś paraliże, sranie w portki zostawiłabym na działanie DBA, bo te kości to miała być jednorazowa przygoda, bo Folk wyraźnie nie wiedział co robić, przysięgam.

Co do rozwoju samego HD w wypadku dzielenia na D-S to bym to uzależniła mimo wszystko od statystyk, albo raczej od tego, ile gracz wydał na rozwijanie ich i DBA/oddechu/itd - mniej więcej tak jak są punktowe wymagania na wyższą rangę (mówię o tych rangach, żeby dać jakąś przykładową/poglądową pulę)

Aktualnie to HD na forum to wygląda, jakby działało za bardzo. Mam wrażenie, że to na tyle elastyczna wartość, że ciężko ją jakoś sensownie ubrać w słowa i wrzucić ten setting, żeby to miało ręce i nogi.

xoxo
Nishiōji Ayumu
Ikonka postaci :
Propozycje 331e04bf173c7c19b51ff4058c9526d3a92de501
Klasa :
rōnin
Cytat :
What's up, danger?
Ayy, don't be a stranger
'Cause I like high chances that I might lose
Zawód :
Zabójca demonów
Wiek :
28
Gif :
Propozycje Bc47f3025a8da320b4a8e4ecf2bd21577b119531
Wzrost :
184
Siła :
B
Wytrzymałość :
A
Szybkość :
A
Zręczność :
B
Hart Ducha :
A
Punkty :
44
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
gang świeżaków
gracz zarejestrowany w ciągu pierwszych dwóch tygodni
przełamanie lodów
użytkownik napisał pierwszego posta fabularnego
zbawca
zabójca wylosował ponad 20 ocalonych
pogromca
zabicie pierwszego demona
stalowe płuca
opanowanie oddechu na poziomie B
wszystkie drogi prowadzą do Edo
wzięcie udziału w evencie "wszystkie drogi prowadzą do Edo"
legenda o Złotym Dziecku
wzięcie udziału w evencie "legenda o Złotym Dziecku"
gang fajniaków
gracz zarejestrowany w 2021 r.
ROK TYGRYSA
pierwsze urodziny forum! (2022)
niezłomny
napisanie stu postów fabularnych
ikigai
wzięcie udziału w evencie "ikigai"
rosnę
postać wspięła się w hierarchii
festyn washi 2023
wzięcie udziału w evencie wielkanocnym
ROK KRÓLIKA
drugie urodziny forum! (2023)
mistrz gry
użytkownik pełni funkcję mg
PUNKTÓW
Yamato
jougen

https://hashira.forumpolish.com/t699-yamatohttps://hashira.forumpolish.com/t1776-informatorhttps://hashira.forumpolish.com/t718-yamatohttps://hashira.forumpolish.com/t719-yamato
Poniższa wypowiedź będzie głównie pisana na podstawie walki Yamato z Hanshinem i będzie się odnosić do fragmentów rozrywki, które chrzęściły mi pod klawiaturą.

Zacząłbym od tego, że jestem przeciwny kierunkowi, aby zrobić z Hashiry forum numerkowe. Uważam, że opisy mają swój urok i pozwalają się wykazać tym co lubią taką formę walki. Podobnie zresztą nie uważam, że wszystko musi być opisane czy sformalizowane co do ostatniego punktu. Stwierdziłbym nawet, że miejsca, które mi chrzęściły pod klawiaturą, były głównie w miejscach gdzie liczby są silne.

1. Manipulacja ciała
Dalej po zmianach jest to dla mnie mechanika mglista, myląca i jak się okazało kłócąca sama ze sobą. W założeniu jest to bardzo fajna ścieżka rozwoju. Daje nam szereg cech: modyfikacje stałe, czasowe, wydłużenie pazurów oraz ukrycie przed zmysłami.
Cały problem wywodził się z permanentnej modyfikacji mojej postaci jaką były skrzydła. Kluczowym szczegółem jaki się okazał w trakcie rozgrywki jest to, że permanentne modyfikacje są… permanentne. Tak. Rozumiem. Szok. Można zrzucić moje niezrozumienie mechanik na kontakt z poprzednim kierownikiem forum, gdzie otrzymałem informacje, że skoro ranga D może ukrywać demoniczne cechy, to również odnosi się to do zmian stałych z wyższych rang.
Pomijając jednak tłumaczenie przejdę do sprzeczności tej cechy. Mianowicie pozwala ona nam ukryć się przed zmysłami DSów i jednocześnie wprowadzić do swojego ciała modyfikacje, które z daleka krzyczą Demon.
Inną komplikacją z jaką się spotkałem było tymczasowe osłabienie postaci z uwagi na nieporęczność wytworzonej modyfikacji ciała. O ile spowolnienie postaci było stosunkowo uzasadnione, to wciąż uważam, że powinno być to gdzieś zaznaczone. Bezpośrednio dla mnie prowadzi to do kolejnego problemu - ograniczenia samych modyfikacji. Wracając tu więc do samych skrzydeł - uznałem je za stałą zmianę tylko dlatego, że nie miałem pojęcia, że mogą być one tworem czasowym. W moim mniemaniu modyfikacje czasowe były drobnymi zmianami jak stworzenie kościanego ostrza czy pokrycie fragmentu ciała kolcami. Zmiany takie jak nowe kończyny brzmiały dla mnie jak materiał na zmiany permanentne. Zawsze pozostaje argument “trzeba było zapytać”. Jednak z doświadczenia wiem, że wbrew pozorom ciągłe zasypywanie pytaniami o bzdury szybko tworzy nieprzyjemną atmosferę szukania dziury w całym czego chciałem uniknąć.

Propozycje:
1. Wprowadzenie przykładów modyfikacji permanentnych i czasowych ewentualnie zaznaczenie, że zakres zmian jest taki sam, a różnią się jedynie czasem trwania.
2. Drobna notka na temat “nieporęcznych zmian i związanych z tym konsekwencji”.
3. Ostatnia dosyć radykalna zmiana/propozycja: Manipulacja ciałem pozwala nam na trzy “ubrania”.
Człowiek - wersja incognito, nie różni się od śmiertelników.
Demon - aktualna wersja demona - rogi, pionowe źrenice, kły i pazury
Bestia - dostępna od rangi B, zastępuje zmiany permanentne, dla chętnych możliwość przyjęcia jakiś ciekawszych form od zwykłego skrzydlatego demona po wielką ropuchę czy wilka. Niech yokai będą inspiracją.

2. Różnice statystyk
Nie ma punktu 2.

3. Koncepcja akcji i tury
Każdemu graczowi przypadają na turę 3 akcje. O ile takie rzeczy jak atak czy unik są dla mnie jednoznaczne, to nie jestem pewny co do takich działań jak wydłużenie pazurów, odwołanie tymczasowej modyfikacji ciała, odwołanie tworu DBA. Działania, które są impulsem myśli lub jakie mogą być wykonane podczas innych akcji bez wyjątkowej uwagi. W skrajnych przypadkach mamy sytuację, gdzie w równorzędnie w kolejce akcji jest brane pod uwagę wykonanie jednej formy oddechu, która jest kilkoma ciosami miecza, względem prostego impulsu myślowego aktywacji czy odwołania dba.
Kolejnym problemem, który może wynikać z mojej potrzeby przesadnej formalizacji są kolejne tury defensywne i ofensywne. Chociaż jak z walki wynikało, nie jest to wyjątkowo sztywny system i jest w nim miejsce na ruchy gracza poza ustalonym porządkiem, to notka byłaby mile przeze mnie widziana.
Dodatkową wątpliwością było samo wykorzystywanie mechanik z HD jak ignorowanie ran. Czy trzeba pisać, że się podejmuję próbę czy coś. Podczas walki pisałem bo wydawało mi się, że tak powinno być, lecz jak to dokładnie powinno być, nie wiem.

Propozycja:
1. Notki z przykładami.
2. “Darmowe akcje” jeśli wymagają dosłownie sekundy skupienia

4. HD
Skoro i tak już tu piszę to przy okazji to dorzucę swoją opinię na temat HD. Ogólnie uważam to za statystykę ciekawą i unikalną. Z jednej strony budowanie postaci pod “wydmuszkę” pozostawia pewien niesmak. Z drugiej jednak uważam, że powinna być możliwość buildu postaci z nadmiernie silną psychiką. Gdybym miał rzucić jakąś propozycję na już to pewnie poszedłbym w kierunku statystyki kombinowanej, gdzie część ostatecznej wartości wynika z sumy pozostałych cech, a resztę można dokupić. Koniec końców, nie mam jakiegoś sensownego pomysłu na to.

Propozycje:
1. Opcją jest lekka modyfikacja pomysłu Kireia gdzie HD zależy w połowie od rangi i w połowie od wykupionego perka D do S.
2. Skalowanie DBA z HD to obrzydliwość.


TLDR:
poproszę więcej notek z przykładami
Yamato
Ikonka postaci :
Propozycje Cq4JoOv
Klasa :
klasa kapłańska
Zawód :
Mnich
Wiek :
51
Gif :
Jeden mędrzec powie tak, a inny powie nie
Wzrost :
171
Siła :
B
Wytrzymałość :
A
Szybkość :
B
Zręczność :
B
Hart Ducha :
B
Punkty :
4
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
przełamanie lodów
użytkownik napisał pierwszego posta fabularnego
łakomczuch
demon wylosował ponad 20 ofiar
sztukmistrz z Imperium
demon odblokował blood art
jaszczurka
pełne zregenerowanie swoich utraconych kończyn
rosnę
postać wspięła się w hierarchii
test your might
postać odbyła sparing przy użyciu kostek
legenda o Złotym Dziecku
wzięcie udziału w evencie "legenda o Złotym Dziecku"
ROK TYGRYSA
pierwsze urodziny forum! (2022)
sława mnie wyprzedza
postać pojawia się na liście gończym
first blood
gracz wziął udział w sesji pvp
zew krwi
zabicie pierwszego demon slayera
screw it
podczas wydarzenia z mg wykonaj akcję, która zakończyła się niepowodzeniem
niezłomny
napisanie stu postów fabularnych
ikigai
wzięcie udziału w evencie "ikigai"
kalendarz adwentowy 2023
wzięcie udziału w evencie zimowym
PUNKTÓW
Inu
mikazuki

https://hashira.forumpolish.com/t1017-inuhttps://hashira.forumpolish.com/t1760-informator#22879https://hashira.forumpolish.com/t1027-inu#8782https://hashira.forumpolish.com/t1028-inu#8783
Będzie szypko i krótko, bo nie mam czasu na życie ostatnio, ale chciałam się wypowiedzieć jako ktoś, kto gra taką "wydmuszką".

Uważam, że fabuła jest bardziej urozmaicona, kiedy możliwy jest zróżnicowany rozwój postaci. W związku z zależnościami między innynmi statystykami i tak niemożliwe jest już stworzenie postaci superszybkiej, a słabej, albo kogoś niezniszczalnego, ale wolnego. Niby można dać trochę więcej to tu, to tam, ale koniec końców wszystko musi się rozwijać harmonijnie. Ja to bym w ogóle usunęła zależności między statystykami. Jak ktoś jest mądry to będzie rozwijał wszystko po trochu, ale jak ktoś głupi i chce cisnąć w jedno - dajcie mu być głupim.

Pójście w HD jest jedyną inną możliwą ścieżką rozwoju. Funfact, zanim się zagłębiłam w mechanikę to planowałam, żeby Inu była superszybka, ale wtedy się okazało, że nie mogę dać wszystkiego w szybkość/zręczność, więc pojawił się pomysł z HD i zrobieniem dupowatej postaci, która jedyne co umie to straszyć.

Ponadto jako gracz nie lubiący cyferek, uważam, że pod kątem gry fabularnej HD też wiele urozmaica. Podoba mi się możliwość, że kiedyś kostki mi nie przypasują i Inu, która udaje groźną nagle okaże się bezbronna. Nie wiem jak to dobrze ubrać w słowa, po prostu jest więcej interesujących sytuacji, które mogą się fabularnie wydarzyć. Mniejsza przewidywalność.

Ostatnia sprawa, aż tak drastyczna zmiana jak całkowite usunięcie tej statystyki stawia mnie i parę innych osób, które poszły w tym kierunku w trochę niezręcznej sytuacji. Jakby no, już odgrywałam jaka to moja postać może być "groźna" kiedy użyje aury, jak nad sobą panuje w przypadku głodu dzięki wysokiemu HD. Tracąc tę statystykę nagle muszę skreślić przeszłość postaci i albo udawać, że nigdy jej nie było, albo zrobić naciąganą zmianę, bo nagle straciła swój hart ducha. Fabularnie trochę kiepsko to wychodzi.

Chaotycznie i w ogóle, ale może ktoś zrozumie co chcę przekazać.


#9b5e64
Inu
Ikonka postaci :
Propozycje I3MtEQq
Klasa :
klasa rzemieślnicza
Cytat :
Woof woof ~
Zawód :
psiątko Rina
Wiek :
19
Gif :
Propozycje A150su0
Wzrost :
161
Siła :
D
Wytrzymałość :
C
Szybkość :
C
Zręczność :
B
Hart Ducha :
B
Punkty :
345
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
przełamanie lodów
użytkownik napisał pierwszego posta fabularnego
łakomczuch
demon wylosował ponad 20 ofiar
legenda o Złotym Dziecku
wzięcie udziału w evencie "legenda o Złotym Dziecku"
halloween 2022
wzięcie udziału w evencie halloweenowym
ROK TYGRYSA
pierwsze urodziny forum! (2022)
festyn washi 2023
wzięcie udziału w evencie wielkanocnym
halloween 2023
wzięcie udziału w evencie halloweenowym
dom gryfa
wrzucenie słodyczy do kociołka jako uczeń z domu gryfa (halloween 2023)
PUNKTÓW
Kirei
https://hashira.forumpolish.com/t176-ryoshi-kireihttps://hashira.forumpolish.com/t185-ryoshi-kirei-wiphttps://hashira.forumpolish.com/t202-kirei#279https://hashira.forumpolish.com/t203-kirei#280
HD

Poniższe wypowiedzi, rozmowy na discordzie i własne przemyślenia skierowały nas do następujących działań.

1. HD zostaje jako statystyka, ale czekają ją zmiany.
2. HD zostanie rozdzielone na dwie statystyki - Hart Ducha dla Zabójców i Ne, oraz Aurę Demona (nazwa robocza) - obie z własnymi ficzerami i zastosowaniem w fabułach i polu walki.
3. Więcej informacji o tym przy najbliższej aktualizacji.

Manipulacja

Przyjrzymy się, co możemy w niej lepiej opisać

Akcja i tura

Jak wyżej, możliwe że przy zmianach w innych tematach sprawy się bardziej wyklarują.



Nowa kwestia którą chcemy z wami poruszyć. Myślałem nad tym jak urozmaicić zmysły by wnosiły do rozgrywki coś więcej, niż czyste opisy fabularne które nie zawsze przenosił się na rozgrywkę.
Propozycja Zmysłów:

Z drugiej strony zastanawiam się, na ile forum potrzebuje kolejnych ścisłych cyferek. Możemy spróbować bardziej opisowo zaznaczyć, na co dokładnie pozwalają, co ułatwiają oraz kiedy działają zmysły.


przykład:
Spoiler:


I tak dalej dla innych zmysłów.

Także - co wy na to?


Propozycje TeLGfiX


Propaganda Demonów:
Kirei
Ikonka postaci :
Propozycje Cq4JoOv
Klasa :
nietykalni
Cytat :
Wilki wyją ciemną nocą.
Zawód :
Zabójca Demonów
Wiek :
19
Gif :
Propozycje ZGXbFc0
Wzrost :
168
Siła :
C
Wytrzymałość :
B
Szybkość :
B
Zręczność :
C
Hart Ducha :
C
Punkty :
0
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
gang świeżaków
gracz zarejestrowany w ciągu pierwszych dwóch tygodni
przełamanie lodów
użytkownik napisał pierwszego posta fabularnego
zbawca
zabójca wylosował ponad 20 ocalonych
pogromca
zabicie pierwszego demona
stalowe płuca
opanowanie oddechu na poziomie B
rosnę
postać wspięła się w hierarchii
łowca okazji
gracz dokonał zakupu przedmiotu ze sklepiku mg
włóczykij
fabularne odegranie podróży
wszystkie drogi prowadzą do Edo
wzięcie udziału w evencie "wszystkie drogi prowadzą do Edo"
legenda o Złotym Dziecku
wzięcie udziału w evencie "legenda o Złotym Dziecku"
halloween 2022
wzięcie udziału w evencie halloweenowym
gang fajniaków
gracz zarejestrowany w 2021 r.
ROK TYGRYSA
pierwsze urodziny forum! (2022)
niezłomny
napisanie stu postów fabularnych
sława mnie wyprzedza
postać pojawia się na liście gończym
ikigai
wzięcie udziału w evencie "ikigai"
festyn washi 2023
wzięcie udziału w evencie wielkanocnym
PUNKTÓW
Kiryu
https://hashira.forumpolish.com/t676-kiryuhttps://hashira.forumpolish.com/t1872-informator#23313https://hashira.forumpolish.com/t682-kiryu#3962https://hashira.forumpolish.com/t683-kiryu#3963
Zacznę od tego, że dobrze by było zapisywać niektóre zmysły cyferkowo pod względem PVP, przez to unikniemy błędów w interpretacji i niepotrzebnych zgrzytów.
Skoro też jestem dotykowcem to dam swoją propozycję na ten temat:

Z racji iż słuch (według mnie) powinien być tym "wykrywającym" zmysłem, to zatrzymałbym wykrywanie drgań, ale zmniejszyłbym zasięgi na 10/20/30/40/50 od D do S wraz z tymi szczegółami, jakie teraz są czyli np. ilość źródeł drgań oraz odległość na C czy wszystko aż po bicie serca na S.

Drugą sprawą jest sam bonus z dotyku w walce. Pewnie jedynie mi to nie pasuję, że dotyk jest zapakowany w paczuszkę uników. Imo każdy DS masterujący zmysł sam powinien decydować, do czego go stosuję, bo każdy posiada inny styl walki. Dlatego proponuję, aby dotykowiec mógł zdecydować czy użyje go do ataku, czy obrony. Opieram się tutaj o poprzedni opis zmysłu gdzie było podane, iż na wyższych poziomach wyczuwamy drgania ciała przeciwnika.
Mogłoby to wyglądać tak, że na poziomie np. A dostaję możliwość skupienia swojego zmysłu na jednym z tych dwóch aspektów na czas jednej całej walki, a na S wtedy mógłby zrobić to kilka razy na walkę np raz na 3-5 tur. Poziomy poniżej A miałyby do wyboru bonus atak/obrona, którego nie mogą zmienić aż do czasu wbicia rangi A. Ilość bonusu mi pasuje.

Jeśli coś mi wpadnie do głowy jeszcze to dopiszę bądź dam w nowym poście.
Kiryu
Ikonka postaci :
Propozycje Cq4JoOv
Klasa :
klasa chłopska
Zawód :
Demon Slayer
Wiek :
20
Wzrost :
191
Siła :
C
Wytrzymałość :
C
Szybkość :
C
Zręczność :
D
Hart Ducha :
E
Punkty :
0
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
przełamanie lodów
użytkownik napisał pierwszego posta fabularnego
zbawca
zabójca wylosował ponad 20 ocalonych
niezłomny
napisanie stu postów fabularnych
legenda o Złotym Dziecku
wzięcie udziału w evencie "legenda o Złotym Dziecku"
PUNKTÓW
Yamato
jougen

https://hashira.forumpolish.com/t699-yamatohttps://hashira.forumpolish.com/t1776-informatorhttps://hashira.forumpolish.com/t718-yamatohttps://hashira.forumpolish.com/t719-yamato
Będę pisał jako front miłośników numerków.
Dla mnie akurat są one zwyczajnie bardziej uczciwe. Jeżeli zmysł daje ułatwia nam unik, to można skrócić to do premii statystyki odpowiedzialnej za obronę przed atakiem. Dlaczego poszedłbym w takie uproszczenie? Obawiam się różnic w interpretacji korzyści wynikających z wyostrzonych zmysłów przez różnych Mistrzów Gry. Kiedy dwie postacie mają takie same statystyki i nagle jedna ma jeszcze dostęp do lepszego czucia daje to dużą przewagę? Jeśli tak to oznacza to jaką równowartość w statystyce +10? +20? Moim zdaniem jest to bardzo dużo tym bardziej będzie to problematyczne jeśli będzie się to różniło między MG.

Rozumiem, że nikt nie chce podczas pisania posta tworzyć przy okazji tabelki w excelu i nie każdemu podoba się takie mechaniczne podejście do rozgrywki. Jednak skoro jakieś numerki na forum są to uważam, że powinny być w miarę uczciwie zrealizowane. Parzę z szanownej demonicznej strony barykady, gdzie poza DBA (a i niekoniecznie bo przecież są różne) nie mam dostępu do absolutnie żadnego sposobu na tymczasowe podniesienie statystyki.
Kilka punktów statystyk z formy, kilka ze zmysłu, jeszcze kilka z rodzaju oddechu i DS z kieszeni wyciąga paskudną przewagę PO nad biednym demonem, który do podobnych rzeczy dostępu zwyczajnie nie ma.
Naturalnie dostęp do nich też kosztuje punkciki i idąc za bardzo w tym kierunku dochodzimy do sytuacji gdzie gracz wyciąga kalkulator i zadaje sobie nieładne pytanie np. "bardziej mi się opłaca kupić Zręczność czy węszenie B". Oczywiście nie jest to jedyny słuszny (nie przynosi nawet najwięcej rozrywki) sposób rozwoju postaci, dochodzą do tego opcje fabularne. Jednak jestem zdania, że w przypadku rozmowy o mechanice trzeba być paskudnie matematyczny.

Dodatkowym, wcale nie stronniczym, stwierdzeniem byłoby zapytanie czy demony nie powinny mieć również dostępu do takiego sposobu na zwiększenie statystyk, np. Wytrzymałości, poprzez stworzenie kostnych łusek za pomocą modyfikacji.

TLDR.: Jak bonusy do uniku czy ataku to moim zdaniem powinno mieć to odbicie w numerkach.
Yamato
Ikonka postaci :
Propozycje Cq4JoOv
Klasa :
klasa kapłańska
Zawód :
Mnich
Wiek :
51
Gif :
Jeden mędrzec powie tak, a inny powie nie
Wzrost :
171
Siła :
B
Wytrzymałość :
A
Szybkość :
B
Zręczność :
B
Hart Ducha :
B
Punkty :
4
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
przełamanie lodów
użytkownik napisał pierwszego posta fabularnego
łakomczuch
demon wylosował ponad 20 ofiar
sztukmistrz z Imperium
demon odblokował blood art
jaszczurka
pełne zregenerowanie swoich utraconych kończyn
rosnę
postać wspięła się w hierarchii
test your might
postać odbyła sparing przy użyciu kostek
legenda o Złotym Dziecku
wzięcie udziału w evencie "legenda o Złotym Dziecku"
ROK TYGRYSA
pierwsze urodziny forum! (2022)
sława mnie wyprzedza
postać pojawia się na liście gończym
first blood
gracz wziął udział w sesji pvp
zew krwi
zabicie pierwszego demon slayera
screw it
podczas wydarzenia z mg wykonaj akcję, która zakończyła się niepowodzeniem
niezłomny
napisanie stu postów fabularnych
ikigai
wzięcie udziału w evencie "ikigai"
kalendarz adwentowy 2023
wzięcie udziału w evencie zimowym
PUNKTÓW
Kurayami Saiyuri
tsuchinoto

https://hashira.forumpolish.com/t191-kurayami-saiyurihttps://hashira.forumpolish.com/t1789-informator#22936https://hashira.forumpolish.com/t273-kurayami-saiyurihttps://hashira.forumpolish.com/t272-kurayami-saiyuri
Okey to i ja dodam parę groszy:

1. HD
Bardzo mnie cieszy że w końcu będzie to zrobione jak należy.
a) Podoba mi się powyższy pomysł żeby HD było w Sklepiku MG jako SKILL (tak samo jak Oddech, CK, MC i Regeneracja). Żeby miało swoje poziomy D-S i każdy z nich powinien być dobrze opisany. To co mamy obecnie (push limit na DBA/Oddechy, zignorowanie ran itd.) jest dobrą bazą do rozpisania tego lepiej. I może to być osobne dla Demonów i Zabójców.
b) Błagam dajcie temu ograniczenia na rozwój. Tak jak Regeneracja jest zależna od wytrzymałości. Tak samo HD powinno być zależne od czegoś. Wtedy osoby które będą chciały tworzyć postać pod HD będą mogły to zrobić do pewnego poziomu na start gry, a potem naturalnie żeby iść dalej będą musiały rozwijać się też w jakiś innych dziedzinach. Jak każdy inny gracz.

2. Statystyki.
Tu mnie boli to że ludzie patrzą na przewagę 20 punktów... jakby 5 punktów przewagi chuja dawało. Mało tego dużo osób zapomina o tym że 1 w statystyce to już postać silniejsza od ZWYKŁEGO CZŁOWIEKA u kresu jego możliwości! I poziomy też powinno się brać pod uwagę. Czy ktoś ma jeszcze D czy już C.. niby to 1 punkt przewagi ale poziom jest technicznie inny. Postać jest po prostu w czymś lepsza od drugiej postaci, ignorowanie tego bo nie ma 20 punktów przewagi to tak średnio. W końcu po to są statystyki żeby widzieć kto jest bardziej rozwinięty i JAK BARDZO. Bo serio 10 punktów przewagi to SPORO.. to jest 100PO różnicy na statystyce.. I gracz który wpakował te 100PO jest rozliczany jak gracz który nie dał tyle samo - to jest nie fair. Bo jednak człowiek zapierdala na zadania/misje/ingerencje żeby jego postać była w czymś lepsza. A jak jest traktowana na równi z kimś kto nie wkłada tyle pracy w rozwój postaci, to takie plucie na zaangażowanie gracza w rozwój.

3. Odczucia Bólu - Demony
Chciałabym poruszyć tą kwestię bo odkąd Forum istnieje to nie jest do końca wyjaśnione. I każdy robi po swojemu. Fajnie byłoby ten temat ujednolicić moim zdaniem. Bo w kompendium jest że: Nichirin, Słońce, Wisteria, Muzan - to może sprawić ból. Więc może się tego trzymać. Demony to jednak nie są ludzie, ich zwykłe obrażenia od normalnej broni nie powinny ograniczać. Dziura w brzuchu, wydłubane oko, ucięte ramie, krwotok wewnętrzny - dla demona to nie jest obrażenie. Mają stałą regenerację, inaczej by się starzeli jak zwykli ludzie. Jak demon straci za dużo PK - niech wpadnie w szał napędzany głodem, niech straci przytomność. Poważne rany dla demona to odcięta kończyna, której nie jest w stanie zregenerować, przecięcie ciała na pół, bo to ogranicza walkę czy nawet ucieczkę.
Ogólnie fajnie by było jak by się temu bardziej przyjrzeć. A nie kwestia indywidualna że jednego nie boli utrata ręki i dziura w brzuchu a inny prawie pada na kolana bo pozbawił się słuchu przebijając bębenki (to dobry przykład imo, z nikogo nie drwię!)
Plus uważam że odczuwanie bólu powinno być zależne od Wytrzymałości i HD demona/DSa (udzie i tak mają ograniczenia już bo są ludźmi but still)

4. Zmysły
Podoba mi się pomysł uściślenia tego co one dają. Ale skoro demony mają je wyostrzone to dałabym też wzmiankę jak bardzo to działa u demona.
a) podoba mi się pomysł cyferkowania zmysłów. Przykładowe uściślenia Kireia przy wzroku brzmią naprawdę fajnie (wiem że work in progress ale ładnie to się zapowiada)
b) skupiłabym się w zmyśle słuchu na odgłosach bardziej akurat, bo no jednak słuch: czyli to poruszanie się, bicie serca, oddech, przełykanie śliny itd to jest coś co mnie wręcz urzekło. Zwłaszcza że mam postać z tym zmysłem i używam go bardzo często. Tylko kwestia tego na jakich dystansach się to łapie i tyle.
c) wibracje to jednak domena dotyku moim skromnym zdaniem więc pozostawiłabym to temu zmysłowi.
d) nie wiem czy jeszcze to jest w opisie zmysłu wzroku ale na S było użycie zmysłu kosztem straty jednego oka - jak to ma dalej tam być to proponowałabym żeby utrata wzroku w oku była tymczasowa. Powiedzmy do zregenerowania się. Bo utrata na stałe jest nie fair imho. Żaden inny zmysł nie traci.

5. Anonimowe Ankiety!
Na DC często jest pytanie graczy o różne rzeczy, co jest super. Ale ja bym jawny wybór zamieniła na anonimowe ankiety gdzie każdy może oddać TYLKO 1 głos względem pomysłu jaki ma być brany pod uwagę. Co jest bardzo wygodne moim zdaniem. Ludzie nie patrzą kto na co zagłosował. To daje swobodę w pewnym stopniu. Jak ktoś chce pochwalić się na co głosował to nadal może to zrobić w rozmowach, ale ci co chcą być utajnieni, niech mają tą opcję.
Plus zanim może coś zostanie wprowadzone to zaczynałoby się od takiej ankiety. Ile osób jest faktycznie za zmianami konkretnych elementów a ile osób tego nie chce. Zasada większej ilości głosów.

Na razie tyle, pewnie o czymś zapomniałam, ale jak sobie przypomnę to dorzucę. I żeby nikt nie poczuł się bodnięty moimi słowami, nie próbuję nikogo tu urazić czy wbijać szpil. Po prostu jęczę na tematy które mogłyby być trochę bardziej dopracowane.


Nichirin:

Mori:
Kurayami Saiyuri
Ikonka postaci :
Propozycje Cq4JoOv
Klasa :
klasa samurajska
Cytat :
"Angry mind.. is a Narrow mind.."
Zawód :
Demon Slayer
Wiek :
26
Gif :
Propozycje 6d963448ea88cd9d416b446d9eba8ee525d5134a
Wzrost :
159
Siła :
A
Wytrzymałość :
A
Szybkość :
A
Zręczność :
A
Hart Ducha :
B
Punkty :
131
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
gang świeżaków
gracz zarejestrowany w ciągu pierwszych dwóch tygodni
przełamanie lodów
użytkownik napisał pierwszego posta fabularnego
zbawca
zabójca wylosował ponad 20 ocalonych
pogromca
zabicie pierwszego demona
Tuxedo Mask
ucieczka z miejsca walki i pozostawienie kompanów samych
rosnę
postać wspięła się w hierarchii
niezłomny
napisanie stu postów fabularnych
test your might
postać odbyła sparing przy użyciu kostek
sława mnie wyprzedza
postać pojawia się na liście gończym
łowca okazji
gracz dokonał zakupu przedmiotu ze sklepiku mg
wszystkie drogi prowadzą do Edo
wzięcie udziału w evencie "wszystkie drogi prowadzą do Edo"
legenda o Złotym Dziecku
wzięcie udziału w evencie "legenda o Złotym Dziecku"
halloween 2022
wzięcie udziału w evencie halloweenowym
gang fajniaków
gracz zarejestrowany w 2021 r.
ROK TYGRYSA
pierwsze urodziny forum! (2022)
screw it
podczas wydarzenia z mg wykonaj akcję, która zakończyła się niepowodzeniem
już cię nie potrzebuję
utrata kończyny
ikigai
wzięcie udziału w evencie "ikigai"
stalowe płuca
opanowanie oddechu na poziomie B
halloween 2023
wzięcie udziału w evencie halloweenowym
dom węża
wrzucenie słodyczy do kociołka jako uczeń z domu węża (halloween 2023)
kalendarz adwentowy 2023
wzięcie udziału w evencie zimowym
ROK KRÓLIKA
drugie urodziny forum! (2023)
PUNKTÓW
Sponsored content
Siła
Wytrzymałość
Szybkość
Zręczność
Hart ducha
Twoje zezwolenia

Nie możesz odpowiadać w tematach