Wisteria
mechanika działaniaWisteria - co to takiego?
Wisteria to gatunek ozdobnego pnącza o charakterystycznych, fioletowych kwiatach. Bez większych problemów osiąga do ośmiu metrów wysokości, a z właściwą opieką może dożyć nawet stu lat. Choć bez wątpienia jest piękna, zwłaszcza w okresie kwitnienia, przypadającego od maja do czerwca, to w społeczności Zabójców Demonów jest szeroko uprawiana z innego powodu: otóż wisteria, a zwłaszcza jej kwiaty i nasiona – działają odstraszająco na Demony. Nie wiadomo dokładnie jakiej substancji kwiat ten zawdzięcza swoją specjalną właściwość, ale jego działanie jest szeroko znane w Korpusie i wśród tych Demonów, które miały okazję mieć z nim styczność. Ciężki i słodki zapach jej kwiatów, przypominający trochę zapach bzu, często unosi się wokół osób i miejsc szczególnie chronionych. Warto pamiętać, że sama roślina jest szkodliwa również dla ludzi, a zjedzenie jej może wywołać nudności, ból brzucha, wymioty i biegunkę.
Choć roślina sama w sobie stanowiła dar od sił natury w walce z demonami, tak zabójcy nie spoczęli na laurach i zaprzęgając nauki alchemiczne do pracy zdołali utworzyć z kwiatów i nasion ekstrakt wisterii. To właśnie w tej formie jest najczęściej używana przez członków Korpusu Zabójców. Wywar jest znacznie silniejszy niż sama roślina, ale jednocześnie jego uzyskanie jest niezwykle czasochłonne i wymaga nie lada umiejętności alchemicznych. Ma gęstą konsystencję o ciemnej, fioletowej barwie i bardzo słodko-gorzki smak.
Zdobycie Wisterii możliwe jest poprzez zakup w Wymianie PO bądź podczas rozgrywki fabularnej z Mistrzem Gry.
Mechanika
- Jej zapach lub obecność odrzuca Demony od miejsca gdzie kwitnie, jest regularnie suszona lub spalana. Odstrasza przede wszystkim młode i niedoświadczone osobniki, lecz nawet starsze demony mogą mieć problem z tolerowaniem jej w swoim otoczeniu, jeżeli nie wykształciły odpowiedniej odporności. Ta wynika z osiągniętego przez nich poziomu hartu ducha.
- Kontakt rośliny z ciałem demona jest bolesny – działa niczym kwas w miejscu dotknięcia.
- Ekstrakt z Wisterii daje zwielokrotnione efekty względem podstawowej formy rośliny. Potrafi zwolnić regeneracje ran u demonów, a niekiedy nawet zniweczyć działanie ich Demonicznej Sztuki Krwi. Długi kontakt z trucizną może być dla demona śmiertelny.
Sposób użycia
- Jako olej na broni – regeneracja ran kosztuje dwa razy więcej punktów
(rana 2 poziomu traktujemy jako ranę 4 poziomu, 3 jako 6 itd.) - Jako trucizna wprowadzona do organizmu demona – może doprowadzić do paraliżu i bólu niosącego się po ciele do czasu zneutralizowania toksyny. Neutralizacja kosztuje od 2 do 8 punktów regeneracji w zależności od ilości wprowadzonej wisterii (2 punkty regeneracji po wprowadzeniu 1 dawki trucizny).
Marechi
mechanika działaniaMarechi - co to takiego?
Osoby określone tym mianem są wyjątkowe. Ich krew posiada składnik, który czyni ich wyjątkowo ponętnym kąskiem dla wszystkich demonów. Sam ich zapach potrafi doprowadzić potwory do ślinotoku, a te o słabszej kontroli nad sobą – do rzucenia się z pazurami na ofiarę niezależnie od miejsca i czasu. Pokusa ta wzrasta jeszcze bardziej, gdy pojawia się świeża krew – bez różnicy, czy jest to parę kropel, czy chlustający strumień z aorty. Wtedy tylko najbardziej opanowane demony potrafią powstrzymać swoje instynkty przed rozszarpaniem takiej osoby i pożarciem co do ostatniego kawałka. A zjedzenie kogoś takiego to prawdziwa uczta, pozwalająca demonowi łatwiej zyskać siłę i awansować w hierarchii. Problem z bycia marechi (poza ciągłym zagrożeniem ze strony demonów) dotyczy nieświadomości swojej wyjątkowej natury. Dopóki nie spotka się na swojej drodze demona, który zdradzi nam, jakim cudownym chodzącym bufetem jesteśmy, to nie mamy szans, by się o tym dowiedzieć inaczej. Ale kiedy już o tym wiemy, to pozostaje tylko przygotować się na najgorsze... Albo szukać schronienia wśród zabójców, lub nawet stać się jednym z nich.
Mechanika
Demon znajdujący się obok marechi musi wykazać się hartem ducha, by nie rzucić się na ofiarę z pazurami:
Pożarcie w pojedynkę kogoś będącego marechi równa się otrzymaniu 150PO. Przy podziale ilości te będą adekwatnie mniejsze.
Poszukiwanie marechi
Marechi pozostawia za sobą ślad widoczny dla każdego demona. Wstęga słodkiego zapachu ciągnie się za pechowcami, ułatwiając wszystkim demonom podjęcie tropu i dorwaniem tej jednoosobowej uczty.
Demon raz w miesiącu może rzucić kostką (k10) na to, czy wykrywa w okolicy zapach marechi. Trafienie 10 pozwala mu podjąć się tropu - należy zgłosić się wówczas do Mistrza Gry, który w zależności od wylosowanej wartości (im wyższa cyfra tym lepiej) wskaże kierunek ukrywania się najbliższego pechowca - gracza bądź NPC.
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|