PvP
zasady ogólnePvP - z Mistrzem Gry
W związku z wieloma czynnikami mającymi wpływ na przebieg walki, na forum stosujemy uproszczony system turowy, który prezentuje się w następujący sposób:
2 Tura: Gracz B → Gracz A → MG
Użytkownik, który rozpoczyna walkę (zwykle jest to postać z wyższą statystyką szybkości) – wykonuje atak. Gracz, który podczas walki pisze jako drugi – ma możliwość obrony. Po ocenie Mistrza Gry kolejność w turze ulega odwróceniu i to wcześniejszy broniący się zyskuje szansę na przejście do ofensywy.
Na przebieg walki PvP mogą wpływać jednak czynniki, których częstym efektem jest zmiana w przebiegu kolejki. W niektórych przypadkach istotne jest także miejsce walki, a nawet pora dnia czy warunki atmosferyczne (demony zwykle nie podejmą się walki przy ryzyku śmierci w promieniach słońca). Bardzo istotne w przypadku oceny przebiegu walki przez Mistrza Gry jest jasne opisywanie swojej pozycji, wykonywanych ruchów oraz tego, na co postać zwraca uwagę - a na to ma wyłącznie trzy akcje, dlatego istotne jest, by dobrze je wykorzystała.
Akcja to w dużym uogólnieniu jeden pełny ruch, a za taki można uznać na przykład: wykonanie techniki Oddechu; wykonanie zwykłego ataku z użyciem miecza, użycie Demonicznej Sztuki Krwi (niekiedy BDA potrzebuje więcej niż jednej akcji, aby osiągnąć pełne działanie, lecz to ustalane jest zwykle w momencie tworzenia przez gracza jego demonicznej mocy); pełne skupienie na specjalnym zmyśle Zabójcy Demonów; przyjęcie pozycji do skutecznej obrony; próba odbicia ataku przeciwnika; znaczne przemieszczenie się na polu walki (np. o kilka metrów, w celu zwiększenia dystansu lub uniku ataku na odległość); użycie specjalnego przedmiotu; użycie przez demona Regeneracji; użycie Hartu Ducha w celu zignorowania ran do dalszej walki itp.
Jako akcja nie są brane pod uwagę drobne, niemające wpływu na dynamikę walki ruchy, które gracz może wykonać w swojej wiadomości w celu urozmaicenia opisu akcji. Przykładowo: wytarcie krwi z ust; poprawienie uchwytu na broni; wspominanie innych wydarzeń czy krótka wymiana uwag z przeciwnikiem. W celu uniknięcia nieporozumień zaleca się, aby w swojej wiadomości podkreślić, lub wyróżnić w inny sposób (np. w formie skrótu trzech akcji na samym dole wiadomości) tych trzech konkretnych akcji, które Mistrz Gry powinien brać pod uwagę. Pominięcie tego daje możliwość MG do samodzielnej interpretacji ruchów postaci, zwykle na jej niekorzyść.
Dobrze wykonane akcje będą nagradzane i dają one możliwość na zdobycie dużej przewagi podczas walki, która nazywamy "przełamaniem". Jest to nic innego jak zepchnięcie przeciwnika do defensywy, z której nie jest on w stanie przejść do ataku. Dzięki temu gracz, który z rozmysłem wykonuje swoje ruchy, ma możliwość przechylenia znacznie szali zwycięstwa na swoją stronę.
Statystyki postaci to czynnik równie istotny co akcja. Obie te rzeczy nie są jednak sztywnym wyznacznikiem wyniku walki. Dobrze wykonana akcja może mimo wszystko nie udać się, jeżeli wróg posiada zdecydowanie bardziej rozwinięte statystyki. Postać słabsza może się wtedy szybko przekonać, że pomimo trafiania w cel, nie czyni drugiej osoby krzywdy, lub jej ruchy są zbyt wolne. Z drugiej strony, nieznaczne różnice w statystykach można zniwelować, jeżeli gracz będzie potrafił wykorzystać pozycje, warunki lub pozostałe swoje umiejętności opisywane w akcjach. O dokładnym wpływie statystyk możecie przeczytać w temacie Statystyki
O ostatecznym wyniku każdej kolejki decyduje Mistrz Gry, który bierze pod uwagę wiele czynników wpływających na przebieg PvP. Post sędziego wskazuje zwykle co miało znaczenie przy ocenie danej akcji, wskazuje co poszło nie tak, lub wręcz przeciwnie - w jaki sposób gracz zdobył przewagę oraz podsumowuje położenie postaci względem siebie po zakończeniu tury. Ewentualne błędy w ocenie należy zgłaszać bezpośrednio do MG prowadzącego w danej kolejce, wraz z wyjaśnieniem gdzie zaszła pomyłka. Błędy wykryte po zamknięciu tury oraz walki nie będą już brane pod uwagę przy ogłaszaniu wyniku. Proszę pamiętać, że Mistrzowie Gry są ludźmi, którzy dobrowolnie poświęcają swój czas na rzecz forum; ich ocena powinna być obiektywna, a błędy, jak w przypadku każdego człowieka - zdarzają się.
PvP - bez Mistrza Gry
Dla osób chcących przeprowadzać walki bądź trening bez konieczności udziału MG, przygotowaliśmy uproszczony system walki oparty na kostce k20. Należy pamiętać, że wykorzystywany jest on zwykle do walk sparingowych, które nagradzane są według zasad TRENINGU. Wyjątkiem są walki Zabójca Demonów vs. Demon - te jednak prowadzone bez udziału Mistrza Gry w zależności od przebiegu mogą otrzymać symboliczną nagrodę.
Gracz A → Gracz B → Gracz A...
Wyniki 1-10 - niepowodzenie akcji.
Wyniki 11-20 - udany atak/obrona
Rzuty wykonujemy w temacie RZUT KOSTKĄ - a wynik dołączamy do posta, którego dotyczy dany rzut. Akcje swojej postaci należy opisywać adekwatnie do otrzymanego wyniku. W przypadku kiedy jedna i druga strona "wyrzuci" powodzenie, o sukcesie decyduje wyższy wynik. Jednakże trzeba również brać pod uwagę statystyki graczy – w waszych profilach wymienione macie poziomy atrybutów, których zadaniem jest orientacyjne informowanie innych, na jakim "szczeblu" się znajdujecie. W związku z tym musimy wziąć pod uwagę przykładową sytuację:
Gracz A (B,C,C,B) - jego statystyki nie wpływają na wynik kostki.
Gracz B (A,A,A,A) - jego statystyki są wyższe o jedno, lub nawet dwa poziomy względem przeciwnika. Otrzymuje od dodatkowo +1 do wyniku kostki za każdy poziom przewagi. W tym wypadku jest to łącznie +6 punktów dodawanych do wyniku rzutu.
Zaleca się, aby gracze ustalili na samym początku walki ilość punktów wytrzymałości (np. 10), jaką należy sprowadzić udanymi atakami do zera, aby walka dobiegła końca. Wyjątkowym wynikiem podczas tej rozgrywki jest 20 – w przypadku wyrzucenia jej przez gracza, otrzymuje on "przełamanie" i dalej może zalewać przeciwnika swoimi atakami. Osiągnięcie jej przez tą samą osobę po raz drugi kończy automatycznie pojedynek na jego korzyść.
Nagrody za PvP
Walka z oceną Mistrza Gry nagradzana jest wedle schematu:
WYGRANA: 100PO
PRZEGRANA: 40PO
REMIS: 60PO
DODATKOWO:
- Za każdą rangę różnicy między walczącymi dodaje się lub odejmuje 10PO.
- MG może dodatkowo nagrodzić walczących za ciekawie poprowadzoną i interesującą walkę.
- W przypadku walki grupowej, osoba znajdująca się w mniejszości otrzymuje nagrodę za każdego przeciwnika (zarówno przegrane, jak i wygrane). Remis liczy się tylko raz.
Ważna informacja! Śmierć postaci jest ostateczną formą rozstrzygnięcia pojedynku. Oznacza to, że rozwiązanie w takiej formie musi mieć mocne podłoże fabularne np.: pojedynek toczy się w miejscu, z którego nie ma możliwości ucieczki bądź ilość przeciwników uniemożliwia wycofanie się.
PvE
zasady ogólnePvE - z Mistrzem Gry
Rozgrywki PvE, czyli momenty, gdy postać gracza mierzy się z zagrożeniem ze strony otoczenia (NPC, ich mocami czy nawet z siłami natury) charakterystyczna jest przede wszystkim dla Misji, w której pojawia się wyłącznie jedna z frakcji dostępnych na forum. Walka prowadzona z przeciwnikiem stworzonym na potrzeby fabularnych wydarzeń nie posiada równie sztywnej mechaniki turowej, jak w PvP, a jej postęp może różnić się w zależności od Mistrza Gry.
Najważniejszymi czynnikami w trakcie walki PvE są statystyki oraz poziomy umiejętności, które określają czy postać jest w stanie podjąć się walki z zagrożeniem. Zazwyczaj też potrzeba użycia specjalnych zdolności postaci (na przykład Zmysłów czy Manipulacji Ciałem) pojawia się już na etapie tropienia celu, z którym wkrótce przyjdzie nam się mierzyć. Gracze mogą zauważyć również, że przeciwnicy NPC nie posiadają jawnie określonych poziomów statystyk, a ich moce mogą ewoluować także w trakcie walki, dzięki czemu łatwiejsze jest poprowadzenie ciekawej narracji fabularnej. Celem graczy w trakcie walki PvE nie zawsze jest wyłącznie pokonanie wroga, gdyż postaci prowadzone ręką Mistrza Gry mogą skrywać także ważne informacje.
Walka PvE odbywa się zazwyczaj wedle schematu:
MG (początek) → Gracz A → Gracz B → Gracz C (itd.)... → MG (podsumowanie waszych działań + kierowanie NPC) → ...
To Mistrz Gry określa ile akcji może wykonać wasza postać. To on kontroluje również NPC, używanie ich mocy i jej efekty. W zależności od rozwoju sytuacji MG może także określić dokładny przebieg kolejki, aby uwzględnić efekty poczynań jednej postaci, na wynik poczynań drugiej.
PvE - bez Mistrza Gry
Brak nadzoru Mistrza Gry ogranicza nieco możliwości, jakie posiadają gracze w trakcie prowadzonej samym sobie rozgrywki PvE. Najczęściej pojawi się ona w trakcie ZADAŃ lub ZLECEŃ, gdzie z góry określone są zazwyczaj wyniki takiej rozgrywki - pozwala to uniknąć sytuacji, gdzie gracz osiąga niesamowite efekty pomimo niskiego rozwoju postaci, lub zdobywa informacje, niedopuszczone przez Mistrzów Gry do fabuły.
W tym przypadku istnieje dowolność prowadzenia rozgrywki, przy zachowaniu ogólnych zasad sprawiedliwej gry na forum.
Nagrody za PvE
PvE z MG: nagrody zgodne z tematem MISJI
PvE bez MG: nagrody zgodne z tematami ZADAŃ oraz ZLECEŃ
Nie możesz odpowiadać w tematach