Statystyki
Siła
Pierwsza z podstawowych cech fizycznych, To ona definiuje siłę uderzenia gracza, a także jego zdolność do sparowania ataku przeciwnika. Wykorzystywana jest również w aspektach mniej ofensywnych, takich jak podnoszenie ciężarów, transport przedmiotów czy udźwig rynsztunku.Wytrzymałość
Drugi atrybut, który pojawia się na forum i jest brany pod uwagę w trakcie rozgrywki. Jest ona wyznacznikiem tego, jak długą walkę wytrzymać może gracz, a także jak dużą ilość obrażeń przyjąć. Dodatkowo wpływa ona bezpośrednio na kondycję i warunkuje, jak długo postać może wykonywać wysiłek fizyczny.Szybkość
Trzecia forumowa statystyka. Za jej pomocą przedstawiana jest szybkość postaci, zarówno biegu jak i wykonywanych akcji. Osoby posiadające dużo punktów zainwestowanych w ten atrybut nie tylko poruszają się z nadzwyczajną prędkością, ale również wykonują zdecydowanie szybsze ataki. Definiuję on również inicjatywę.Zręczność
Atrybut, który potrafi ocalić życie w kryzysowych sytuacjach. Wypływa ona na precyzję gracza, a także jego zdolność do wykonywania uników. Plotki głoszą, że osoby, które osiągnęły poziom mistrzowski w tej statystyce zachowują się, jakby przewidywali przyszłość.Każda z wyżej wymienionych statystyk podzielona jest na 5 poziomów, które prezentują litery D, C, B, A, S, gdzie D jest najniższym możliwym poziomem, a S jej kompletnym przeciwieństwem. W każdym poziomie znajduje się zakres punktów, który odpowiada wartości danego atrybutu i przyjąć może wynik od 1 do 100. Poniżej przedstawiony został konkretny podział poziomów:
Różnice w punktacjach
W związku z 20 punktowymi różnicami między przyjętymi poziomami, jest uznane to za różnicę, której podczas walki użytkownik nie jest w stanie przekroczyć konwencjonalnymi metodami. Zabójca, którego siła będzie niższa o 20 punktów, bądź więcej, od wytrzymałości demona, nie jest w stanie go zranić. Tak samo demon nieposiadający w ogóle szybkości, nie będzie w stanie dostrzec przeciwnika, którego atrybut będzie wyższy co najmniej o jeden poziom. Odpowiadając od razu na ewentualne pytania – demony są silniejsze, szybsze, wytrzymalsze. To jednakże tyczy się zwykłych ludzi. Zabójcy, którzy spędzają wiele lat na szlifowaniu swoich umiejętności i ciała są w stanie przekroczyć standardowe bariery, i dorównać tym samym swoim największym wrogom.Zależności między atrybutami
Trzeba pamiętać, że statystyki, choć rozwijane osobno, są od siebie zależne. Duża szybkość i niska zręczność mogą grozić brakiem koordynacji. Wysoka szybkość przy niskiej wytrzymałości to ryzyko szybkiego zmęczenia gdy postać będzie ciągle poruszać się z maksymalną prędkością. Wysoka siła przy niskiej wytrzymałości to ryzyko uszkodzenia własnego ciała podczas kolejnych ataków itp. Za bezpieczną granicę pomiędzy statystykami uznajemy maksymalnie 20 punktów różnicy.Hart ducha
Hart Ducha
Jedyny atrybut mentalny na forum, definiujący wolę walki postaci. To, jak dobrze jest w stanie przeciwstawić się przeciwnościom losu, a przez to także przekraczać swoje własne bariery, czy to psychiczne, czy to fizyczne. Oprócz jednak uwarunkowania psychicznego, jest ona zależna od doświadczeń samej postaci i jej zdolności podczas walki.- W związku z tym, poziom HD postaci nie może być większy niż inna najwyższa posiadana przez nią statystyka. Dla przykładu; postać posiadająca siłę na C, wytrzymałość na B, szybkość na D i zręczność na A, będzie mogła wykupić HD maksymalnie na poziomie A.
Hart Ducha jest umiejętnością, która określana jest poprzez poziomy [D/C/B/A/S]. Jej poszczególne poziomy zapewniają postaci dodatkowe możliwości przekraczania własnych barier, a oprócz ogólnych bonusów statystyki, różnią się zasadniczo dla Zabójców i Demonów. Taki podział powstał przez wzgląd na fakt, że obie grupy funkcjonują zupełnie inaczej, zarówno pod względem biologicznym, jak i społecznym. Efekty które zapewnia HD mogą być wykorzystane raz na fabułę.
Demony
Demony roztaczają wokół siebie aurę zastraszenia, wynikającą z ich krwiożerczej natury. Podobnie jak niektóre zwierzęta, są w stanie nadrobić zaległości w umiejętnościach fizycznych swoją postawą i grą pozorów. O ile postać nie posiada wyższego od nich poziomu HD (wykluczając poziom S), nie jest w stanie poprawnie określić czy to jak prezentuje się demon nie jest tylko na pokaz. Postać z HD na poziomie S jest w stanie poprawnie ocenić prawdziwe możliwości stojącej na przeciwko niej postaci, przez wzgląd na własne rozwinięcie i doświadczenie.
- Aura Zastraszenia objawia się ona przez ogólnie (odgórne) poczucie respektu, delikatnego strachu, "gęsią skórkę" na ciele. Jest często zabiegiem czysto fabularnym, który ma na celu poinformowanie gracza, że osoba przed nim stojąca jest na dużo wyższym poziomie. Poprzez kontrolę samego siebie istnieje możliwość "maskowania" aury, dzięki czemu postać może zgrywać dużo słabszą niż jest w rzeczywistości.
Przemiana w demona przez gracza: w momencie kiedy gracz podejmie się przemiany innej postaci, a nie posiada Hartu Ducha na poziomie S, świeżo przemieniony demon podlega całkowicie Muzanowi. Jeśli jednak postać przemieniająca posiada HD na poziomie S, wtedy stworzony przez nią demon podlega tylko i wyłącznie jej i może porozumiewać się z nią tak samo, jak Muzan robi to z własnymi demonami.
Zabójcy Demonów
Hart Ducha w przypadku zabójców demonów zależny jest od ich wyszkolenia, a także pokonanych przeciwników. Jako ludzie nie roztaczają dookoła siebie żadnej krwiożerczej aury. Zamiast zwiększonej odporności na wrodzone słabości, są w stanie łatwiej pokonywać własne granice.
- Znak Zabójcy Demonów: Jest to znamię, która pojawia się na ciele zabójcy, przyjmujące charakterystyczny dla niego kształt. Jego przywołanie pozwala zabójcy zwiększyć swoje możliwości fizyczne, co w mechanicznym sensie oznacza, że każda statystyka zostaje podniesiona o 15 punktów. Czas utrzymania znaku zależny jest od poziomu całkowitej koncentracji postaci i wynosi 1/2/3/4 postów dla poziomów C/B/A/S. Postać jest w stanie przywołać znak zabójcy demonów raz na dzień fabularny, a próba przekroczenia tej granicy zakończy się otrzymaniem rozległych obrażeń wewnętrznych i niemożliwością dalszej walki. Po użyciu zdolności, statystyki postaci obniżone są o 1/4 na taką samą ilość postów przez którą z niej korzystała.
- Przejrzysty Świat: To technika pozwalająca postrzeganie świata w zupełnie inny sposób, dzięki czemu są w stanie korzystać z niej osoby niewidome lub oślepione. Technika mapuje w głowie użytkownika otaczający go teren, a także znajdujące się na jego obszarze istoty. Postać jednak nie postrzega ich zewnętrznej powłoki, a pracę mięśni, przepływ krwi czy układ kostny i wszelkie jego słabości.
Statystyki
ZależnościSiła vs Siła
Wytrzymałość vs Wytrzymałość
Siła vs Wytrzymałość
Szybkość vs Szybkość
Zręczność vs Zręczność
Szybkość vs Zręczność
Nie możesz odpowiadać w tematach