Demoniczna Sztuka Krwi
(血けっ鬼き術じゅつ Kekkijutsu)Tworzenie i rozwój BDA
Demon rozpoczyna swoją przygodę z zablokowaną Demoniczną Sztuką Krwi. Odblokowanie jej na najniższym poziomie (D) nie wymaga jednak wiele trudu: po akceptacji podstawowego informatora wystarczy dokonać zakupu BDA (koszt w: wymiana PO), który wraz z przygotowanym przez nas opisem i zasadami działania umieszczamy do sprawdzenia. Inną metodą, jest udział w wydarzeniu prowadzonym przez Mistrza Gry, który może niekiedy odblokować moc demona w ramach specjalnej nagrody. W obu przypadkach, po akceptacji wybranej przez nas mocy możemy zacząć jej używać.
BDA może przykładowo:
- Wzmacniać statystyki demona / Zmniejszać statystyki przeciwnika
- Tworzyć iluzje i zamykać w nich przeciwnika
- Pozwolić komunikować się na odległość
- Obserwować wydarzenia z daleka
- Tworzyć broń i specjalne ataki na wzór oddechów
- Tworzyć sługi czy artefakty
- I wiele, wiele innych...
Podczas wymyślania BDA należy zachować spójność. Nie możemy jednocześnie ciskać kulami ognia i kontrolować zmysłów przeciwnika. Już na początku warto zdecydować się na jeden motyw, którego będziemy trzymać się w trakcie odblokowywania kolejnych poziomów Sztuki Krwi. Dozwolone są inspiracje zdolnościami bohaterów z różnych M&A i innych dzieł kultury. Przykładami użycia mocy mogą być:
Przykładowe BDA ograniczające zmysły:
D - wyłączenie jednego, wybranego zmysłu jednemu celowi w odległości do 10 metrów którego widzimy.
Na randze D nie poszalejemy, ale jest to podstawa którą potem można rozwinąć na różne sposoby. Można skupić się na zasięgu, ilości wyłączanych zmysłów czy też ilości łapanych osób lub sposobie, w jaki je łapiemy.
Przykładowe BDA kontroli włosów:
D - demon może gwałtownie wydłużyć swoje włosy do trzech metrów i kontrolować je niczym macki. Włosy nie są zbyt wytrzymałe.
Kolejne rangi mogą przynieść dodatkowy zasięg, większą wytrzymałość włosów i nowe zastosowania w formie pojedynczych, ledwo widocznych pasm tnących niczym stalowe żyłki.
Przykładowe BDA 1000 krwawych królików:
D - Demon może stworzyć do kilkunastu krwiście czerwonych królików istniejących tylko w jednym celu - pożarcia przeciwnika żywcem. Są szybkie i zwinne, ale bardzo słabe.
Na wyższych rangach można przywołać większą grupę lub jednego, ale potężnego królika, albo dodać im truciznę paraliżującą ofiarę.
Wzmocnienie przez ograniczenie:
Jeśli Demon chce podnieść moce BDA ponad standardowe ramy może to osiągnąć dodając dodatkowe utrudnienia na czas używania.
Przykłady:
- BDA działa tak długo, jak demon stoi wewnątrz kręgu z własnej krwi
- BDA wymaga zadawania sobie ran
- BDA wymaga czasu podczas walki, zanim zacznie działać
- BDA kosztuje więcej Punktów Krwi (PK)
Przywoływanie obiektów:
W przypadku Sztuki Krwi, która pozwala demonom na przywoływanie obiektów (np. chowańce, bronie, bariery, infrastruktura itp.), na czas walki otrzymują one statystyki swoich fizycznych cech. Są one determinowane każdorazowo przez użytkownika i na czas danej sesji (lub do końca istnienia obiektu) pozostają one niezmienne. Wartość startowa każdej statystyki to 15 i nie jest ona brana z puli statystyk do rozdania.
Poziom D - 20% punktów statystyk użytkownika
Poziom C - 40% punktów statystyk użytkownika
Poziom B - 60% punktów statystyk użytkownika
Poziom A - 80% punktów statystyk użytkownika
Poziom S - 100% punktów statystyk użytkownika
Przy rozdawaniu statystyk, należy brać pod uwagę fakt, że im więcej chcemy ich rozdać w danej statystyce, tym więcej one będą kosztować. Przelicznik do 50 punktów statystyk wynosi 1:1. Od 51 do 80 jeden punkt statyki chowańca kosztować nas będzie 1,5 punktów z puli, którą posiadamy do rozdania. Od 81 do 90 jeden punkt statystyki chowańca kosztować już będzie 2 punkty z posiadanej puli, a od 91 do 100 będzie kosztować 4 punkty.
Ograniczenia
Uniwersalne słabości każdego BDA:
- Światło słoneczne
- Nichirin
- Wisteria
Zakazane BDA:
- Manipulacja czasem i prawdopodobieństwem zdarzeń
- Wskrzeszanie zmarłych
Punkty Krwi
Nazywane dalej PK to odpowiednik many, chakry czy innej energii pozwalającej na używanie "magii" - w tym wypadku BDA.
Koszt używania BDA:
- D - 1 PK na turę
- C - 2 PK na turę
- B - 3 PK na turę
- A - 4 PK na turę
- S - 5 PK na turę
Punkty nie sumują się. Demon może wybrać, z którego z aktualnie opanowanych poziomów BDA korzysta.
Pula Punktów Krwi.
- D - 5 PK
- C - 10 PK
- B - 15 PK
- A - 20 PK
- S - 25 PK
Ilość punktów jaką dysponuje demon rośnie wraz z rozwojem jego BDA. Punkty nie sumują się.
Odtworzyć punkty krwi podczas walki można na dwa sposoby:
- Posilając się. Kończyna daje 1 punkt krwi, ciasteczko dostępne w sklepie 4, a całe ciało 6.
- Raniąc się. Rana 1 poziomu to 1 PK, 2 poziomu - 2 PK itd. Rany zadawane są automatycznie podczas dalszego używania BDA. Nie wliczają się do tego rany zadane przez przeciwnika. Z założenia rana 5 poziomu to utrata kończyny. Rana 6 poziomu - dekapitacja (reszta ciała obumiera, rozsypuje się etc. kwestia kreatywności demona i MG). Demon żyje, ale jest zaledwie głową. Można więc zadać sobie 4 rany 5 poziomu (w ciągu 4 tur) zanim dojdzie do dekapitacji. Spalenie 6PK w formie ran w ciągu tury = dekapitacja.
Po fabularnej dobie odpoczynku wszystkie punkty krwi zostają zregenerowane.
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|